Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Trillingmamman - 24 juli 2011 19:43

Nu ska jag lägga in receptet på denna goda kaka. Denna görs i en långpanna.


300g smör

4½ dl socker

3 ägg

1½ dl kakao

3 dl vetemjöl

2 msk vaniljsocker

1½ tsk bakpulver


glasyr:

2 dl vispgrädde

2 msk sirap

100g mörk blockchoklad

2 dl socker

100g smör


Smält smöret och rör ner socker och ägg. Blanda kakao, vaniljsocker och bakpulver i en skål. Rör ner blandningen i kastrullen och bred ut i en långpanna med bakpapper. Grädda i ugnen i 175 grader i 15-20 minuter.


Blanda grädde, socker, sirap och blockchoklad i en gryta. Koka under omrörning i 15-20 minuter. Tag av kastrullen och vispa i smöret i grytan i bitar. Bred smeten över kakan. Låt kakan stå över natten.


Lycka till.. och den är supergod!!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 24 juli 2011 18:41

Egentligen så skulle jag ha gått min promenad ikväll men tänkte slå två flugor i en smäll i stället. Hade lite ärenden till affären så jag tog med Julie och Lucas i barnvagnen. Och tog en rejäl runda på det. Det var tungt att dra vagnen i backarna kan jag säga och trots kyliga vädret så blev jag varm. Och det kom en regnskur med.

Men jag gick promenaden och det är huvudsaken. Tänkte ta skogsrundan i övermorgon i stället. Tyckte milspåret var så fantastiskt och gå, om inte annat rogivande. Så absolut att jag tar den turen igen. Men det är inte heller fy skam att ta en promenad runt Skövde heller. Dels för att bekanta sig med området och dels för att det finns många bra rundturer att gå på dessa cykelvägar. Det märks tydligt att det är en motionsstad. Gång och cykelvägar överallt. Och alltid möter man någon.


I morgon blir det en tur till labbet för att lämna lite prover. Går in i vecka 13 men har ännu inte varit på inskrivning. Måste först lämna blodprov och sånt, ni vet det obligatoriska som man gör vid varje graviditet. Inskrivningen har jag inte än på ett tag. Med barn nummer sju så har man inte lika bråttom. Svårt att få tider över sommaren och sen så försöker jag få det att passa ihop med Thomas ledighet med. Inte så lätt att ta med alla barnen till ett sånt besök. Och vissa besök som ultraljud så får man inte ta med barn över huvud taget så det krävs lite baktanke innan man tar tiderna. Och då blir det senare eller det man får helt enkelt.


Nu skriks det hej vilt här och det är dags att lägga barnen. Slut på rasten kan man säga.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards