Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Trillingmamman - 26 juli 2011 17:59

Ja det kan man säga, lyxdag. Bara jag och Julie hemma för tillfället. Började förmiddagen med att ta en lång promenad ner till centrum. Bokade in mig hos frisören och satt i en timme i stolen och blev ompysslad. Julie satt så snällt bredvid i vagnen. Det var ett litet ögonblick hon blev ledsen men det kom fram villiga som pratade med henne så hennes humör vände fort. Tänk vad annorlunda folk kan vara här, blev så rörd av deras omtanke att bara helt plötsligt hjälpa till för att de tyckte jag kunde sitta färdigt och bli ompysslad. Vilken service säger jag bara!


Igår bakade jag min favoritkaka med, skärtorsdagskakan som skall ätas dagen efter. Så jag har ju att ta av ikväll. Gott och välförtjänt känns det som. Receptet hittar ni under Recept till vänster.


Efter frisörbesöket så tog jag en lång promenad hem med en liten omväg. Njöt av vädret som för en gång skull var varmt och soligt. Julie sov. Hem och gjorde lyxmiddag till mig och henne. Spagetti och köttfärssås på mitt vis. Och som vi åt efter den promenaden. Båda två. Kände mig lite rastlös efteråt och tog med Julie på en ytterligare promenad för att hyra en film till kvällen. Så dessa två promenader blev till slut 1,4 mil. Känner mig sjukt nöjd. Och om vädret tillåter så kommer jag att gå i morgon också innan Thomas kommer hem. Passa på lite medan han är borta nu när man bara kan gå när som helst.


Thomas har kameran så det blir inga bilder upplagda idag. Har varit ganska dålig på att ta också för den delen. Men det blir snart ändring på det också.

Ikväll ska jag bara njuta av ensamheten och en bra film. Ibland behövs det också. En riktig lyxdag!




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards