Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Trillingmamman - 31 juli 2011 21:21

En runda blev det och jag passade på att ta kort på den berömda backen upp till Billingeberget. Om man går vägen runt så är den tre kilometer. Men sen finns det en genväg som är betydligt kortare och betydligt brantare. Den backen är jag sugen på att gå, men idag blev det bara fotograferat.


 

Ser inte så mycket ut för världen. Ganska litet avstånd till toppen på bilden sett. Men det är faktiskt hela 1,5 km rätt upp.


 

Så det känns nog duktigt att gå uppför kan jag tänka mig. Rätta mig om jag har fel men självaste berget är 299 meter högt. Jag är nu inte helt hundra så jag kan ha fel. Men tvåhundra någonting tror jag att det var när jag läste i kartboken. Den backen ska jag utmana ett par gånger i veckan, i alla fall efter det att barnet är fött.


Nu ska jag borra mig ner i soffan och bara njuta eftersom promenaden nu är gjord.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 31 juli 2011 09:08

Känns som om jag kom av mig igår med. Nog för att jag gick promenaden men jag fick sällskap, av en annan granne. Så det där med fotograferande blev aldrig av. Idag ska jag gå själv så då blir det fotografera i stället.


Lekte ute gjorde vi i stort sett hela dagen. Vädret gick inte att klaga på alls, och inte idag heller. Det verkar som om lite värme är på väg tillbaka för att stanna en stund. Och inte mig emot. Just nu så tar vi det lugnt en stund efter frukosten. Men jag vet att det snart kliar i kroppen på barnen över att vilja gå ut, och det ska vi. Har lite små saker att uträtta bara. Och sen tänkte jag ta en kopp kaffe i lugn och ro också.


Känner mig för övrigt lite rastlös och vill göra något men jag vet inte riktigt vad. Läget ser inte ut så just nu att bara dra iväg. Thomas jobbar sen är det lite annat som strular, men ekonomin finns. Så jag väntar ett tag till då det inte är någon brådska. Barnen skriker inte precis efter annat än att leka av sig, och det får dom göra med. Sen är dom väldigt nöjda! Små saker förgyller egentligen deras vardag så det räcker. Det är nog mer än själv som känner för att hitta på något. Men jag kan både vänta och spara pengarna, inga problem. Vi får se helt enkelt vart det lutar åt. Thomas måste jobba färdigt sin vecka först. Efter torsdag så kan jag fundera mera.


Frihet är att öppna balkongen och bara ta sitt kaffe och gå ut och sätta sig. Och det är precis det jag ska göra nu.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards