Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Ska jag, ska jag inte

Av Trillingmamman - 31 juli 2011 09:08

Känns som om jag kom av mig igår med. Nog för att jag gick promenaden men jag fick sällskap, av en annan granne. Så det där med fotograferande blev aldrig av. Idag ska jag gå själv så då blir det fotografera i stället.


Lekte ute gjorde vi i stort sett hela dagen. Vädret gick inte att klaga på alls, och inte idag heller. Det verkar som om lite värme är på väg tillbaka för att stanna en stund. Och inte mig emot. Just nu så tar vi det lugnt en stund efter frukosten. Men jag vet att det snart kliar i kroppen på barnen över att vilja gå ut, och det ska vi. Har lite små saker att uträtta bara. Och sen tänkte jag ta en kopp kaffe i lugn och ro också.


Känner mig för övrigt lite rastlös och vill göra något men jag vet inte riktigt vad. Läget ser inte ut så just nu att bara dra iväg. Thomas jobbar sen är det lite annat som strular, men ekonomin finns. Så jag väntar ett tag till då det inte är någon brådska. Barnen skriker inte precis efter annat än att leka av sig, och det får dom göra med. Sen är dom väldigt nöjda! Små saker förgyller egentligen deras vardag så det räcker. Det är nog mer än själv som känner för att hitta på något. Men jag kan både vänta och spara pengarna, inga problem. Vi får se helt enkelt vart det lutar åt. Thomas måste jobba färdigt sin vecka först. Efter torsdag så kan jag fundera mera.


Frihet är att öppna balkongen och bara ta sitt kaffe och gå ut och sätta sig. Och det är precis det jag ska göra nu.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

31 juli 2011 09:47

God Förmiddag!!!
Hoppas kaffe smakar på balkongen...
Vad du har blivit duktig på att komma ut på promenader....
Hoppas rastlösheten ger sig när du sitter ut å njuter av att se när barnen leker...
Åker ni ut på en långtur förbi mig så bjuder jag mer än gärna på lite fika =)
Hoppas du får en UNDERBAR söndag.....
Själv så skall jag sätta mig i bilen på eftermiddagen å åka hemåt ca 18 timmar....

Kramar ifrån Nord Norge

Trillingmamman

31 juli 2011 18:47

Hallå hallå :-)!

Kaffet smakade gött kan jag säga. Ja mina promenader är heliga. Just nu så är det för att jag känner behovet av att röra på mig och dels för att jag kan (innan man blir för stor). Egentligen så vill jag cykla ute men vågar inte riskera då jag endast har en racercykel, man sitter fast vid pedalerna och det är lätt att ramla. Sen är sadeln ingen sådan sadel som vanliga tantcyklar har ;-). Och mitt bäcken ropar inte hurra hahaha.... Så promenader duger fint för mig innan jag fött.

Hoppas att resan hem går bra... 18 timmar!! Jisses... Men jag tror att Nord Norge är fint. Har alltid velat åka dit och ska göra det någon dag när barnen är lite större. Det sägs att fjordarna, utsikten och landskapet är fantastiskt. Har sett på bild bara och det lockar.....

Här kommer i alla fall soliga kramar från oss alla till er!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards