Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg under juli 2011

Av Trillingmamman - 3 juli 2011 19:44

Provar att skriva inlägg från min mobil. Här är Gabriel med alla nyplockade jordgubbar. Hälsningar Familjenxl.

 
Av Trillingmamman - 3 juli 2011 19:10

Ja det blev en dag med röjning och tvättande. Tvättkorgen är nästan tom också vilket känns otroligt skönt. Och givetvis så var vi ute ett par gånger under dagen så grabbarna fick leka av sig. Barnens väskor är packade och klara. Bara lite småsaker kvar inför resan. Så ikväll kan jag lägga upp benen högt och njuta av att det mesta är gjort och ägna resterande tid med barnen.


I morgon blir det ett besök på mödravårdens laboratorium för lite prover. Ni vet de här vanliga testerna man gör varje gång. Kollar statusen på en själv. Inskrivningen ska jag boka tid till eftersom den första tiden inte passade. Ja på tisdag går jag in i vecka tio, redan! En fjärdedel avverkad med andra ord.


Resterande dag kommer jag ägna åt barnen och bara göra mysiga saker. Kanske baka eller annat kul. Thomas jobbar kväll så jag är själv med alla små. Måste passa på och njuta av ett knippe goa ungar. Sen är det bara tisdagen kvar att invänta. För på onsdag smäller det, Power Big Meet i Västerås. Lukten av bränt gummi, olja och en massa bilar. Inte helt fel. En gång om året och jag ser fram mot det varenda gång.


Nu ska vi plocka lite jorgubbar på baksidan, äta lite gott och bara vara. Ha en trevlig söndag alla!




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 2 juli 2011 19:06

Har hunnit smälta en del av upplevelsen från igår och sakta men säkert kommit tillbaka till vardagen igen. Fick som sagt en sovmorgon och klev upp strax innan nio vilket var evigheter sen.


Morgonen har varit ganska lugn. Vädret har varit tryckande med stundtals regn och en riktig värme. Vi har också varit ute en del idag också. Gabriel överaskade med att säga att jag skulle ta bort stödhjulen. Det gjorde jag och satte handen bakom sadeln på cykeln och vips så trampade han bara iväg och skrattade. Så det var Gabriel som cyklade i släptåg med mamma. Inte riktigt läge än att släppa helt då han förlitade sig på mig och tittade överallt förutom dit han skulle, dvs rakt fram. Men vi höll på en stund tills han ångrade sig igen så Thomas satte på stödhjulen igen. Får se vad morgondagen bjuder på.


Ja denna morgon bjöd på en hel del annat också kan jag säga. Det finns vissa saker som man aldrig lär sig eller så förtränger man det. När det är tyst i huset då är det läge att reagera. I alla fall i barnens vakna tillstånd.

Ja vad får man om man tar ett helt paket maizena-mjöl, påse makaroner, riskakor och en barnmatsburk?


 

En ganska oskyldig Isac om inte annat. Men det var inte så svårt att lista ut vem det var.


 

Fint va?! Golvet var ganska snyggt också men inte lika mycket som när Gabriel brukade vara i farten. Nu var det länge sedan han gjorde något och jag tror att han har lagt av mer eller mindre. Men jag ser att Isac har lärt sig av Gabriel. Så det fortsätter fast med nya busar.


 

Ser gott ut ellerhur.... Ja det var ju bara att städa upp och se glad ut.


Nu väntas en filmkväll och bara ta det lugnt för vår del. Finns lite vila att ta igen trots min sovmorgon. Barnen är klara för kvällen och ska läggas alldeles strax. Och så har denna lördag flytit på.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 2 juli 2011 11:50

Ja det var riktigt kul och se Iron Maiden spela på Ullevi igår. Har sett dom tidigare på Stadion men det går inte att jämföra med Ullevi. Så himla bra var dom. Och förbandet ska vi inte tala om vilket inte var mindre än...


 

.. Sabaton. Överraskning på hög nivå för jaghade ingen koll alls på vilka eller vem som skulle spela innan storbandet. Riktigt bra var dom. Men såklart att alla väntade på Iron Maiden.


 

Dom bjöd på en riktig show kan jag säga. Jag och Thomas njöt. Vi hade platser längre fram men toabesök mellan förbandet och huvudbandet satte stopp för att sedan komma tillbaka dit igen. Men jag såg det jag behövde se, hörde också för den delen och så fanns det givetvis storbilds-tv att titta på.


Ja man gick därifrån med ett leende på läpparna och en t-shirt. En riktig lyckad kväll. Sen blev det en lång resa hem mitt i natten. Tror klockan var lite över tre innan vi kom i säng hemma. Men min make var så snäll och lät mig sova ut medan han gick upp och tog barnen. Tack älskade!


Nu ska jag göra lite lunch här till alla små pirayor.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards