Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Trillingmamman - 8 augusti 2011 20:18

Ja så brukar man säga och det stämmer verkligen. Visst det var skönt med en minisemester men också skönt att komma hem till det vanliga igen. Skulle inte kalla det för semester heller men tänker inte gå in på detaljer. Jag har fått gå mina väl behövliga promenader och så har jag gjort ett tag nu. Har kommit in i det här att det blivit en vana. Nu har jag också ett utomordentligt verktyg som hjälper, mäter och peppar en.


Ja på hemmaplan är vi. Tvättmaskinen går varm. Barnen är duschade och noga synade för att inte ta med sig så kallade "ohyra" i sängen. Och då talar jag om fästingar, riktigt äckliga kryp. Avskyr dom. Kan någon tala om för mig vad de gör för nytta i ekosystemet? Mer än sprida borrelia och TBE? Usch för sådana vidriga kryp.


Barnen somnade i bilen så läget här hemma är att alla är fortfarande är vakna förutom Julie. Men jag ska lägga dem alldeles snart och i morgon så är det vanliga tider igen.

Appropå morgon så är det dags att göra ett litet ultraljud. Ska göra det här trippeltestet eftersom jag är 35 år. Inget märkvärdigt egentligen. Rutin ultraljudet har jag i september sen. Och tills dess väntar en massa roligheter så tiden lär gå fort. Nu måste jag ta dom små så jag kan få titta på mina program.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards