Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Vilken miss

Av Trillingmamman - 9 augusti 2011 20:58

Ja ännu en dag där man lyckas pricka fel tidpunkt för att handla med alla barnen. Men denna gång åkte vi faktiskt efter lunch så vi trodde det var vit flagg. Men nej då. Inga långa stopp gjorde vi heller och vi hann bara till affär nummer två så var sirenerna igång. Hade lust att öppna en lucka och försvinna kan jag säga. Såg folk titta men innerst inne så sket jag fullständigt i det. Bort därifrån ville jag ändå för det var inte läge för att fortsätta handla med tanke på barnens humör. Varför utmana ödet i onödan. Så med ett gäng tjutandes, skrikandes, vrålandes så var det bara att bege sig till bilen igen. Behövde inte säga ursäkta kan ni flytta på er en endaste gång faktiskt. Folk hörde tutorna gott och väl och banade vägen för oss ( säger det med ironi i rösten ).


Ja ibland kan det gå käpprätt och det var vad det gjorde idag. Personligen så tror jag att det är sviterna från igår. De sov ju i bilen på vägen hem så trötta var de inte vid sovdags direkt. Somnade vid nio vilket är på tok för sent. Barnen tar inte direkt sovmorgon heller utan vaknar samma tid fast med sju resor värre humör. Ganska logiskt. Och i det här fallet hjälpte det inte att de var mätta. Men gissa om de somnade tidigt idag!?


Var på ultraljud idag för att göra trippeltestet men blev tillbakaflyttad en vecka. Så de kunde inte göra självaste blodprovet. Men en sprattlande bebis fick jag se och så långt såg det bra ut. Så för andra veckan i rad så är jag i vecka 14. Nya prover nästa vecka och ytterligare en vecka innan man får svar. Bara gilla läget.


Har gått promenader i omgångar idag och känner mig mer än nöjd. Tre kilometer till sjukhuset och tre kilometer hem. Sen tog jag en vända på kvällen som tyvärr bara fångade upp en sträcka på tre kilometer. Innan det så ringde telefonen och nu vet jag att det inte riktigt fungerar att prata samtidigt som man har programmet igång. Helt plötsligt så hade jag gått sju kilometer på 30 minuter vilket är totalt omöjligt. Men jag vet att den sträckan är ca tre kilometer. Och jag fick starta en ny sträcka helt enkelt som blev tre kilometer. Så totalt ca 5-6 km på kvällen blev det ändå. Mer än lovligt nöjd.


Nu ska jag vila mina stackars små fötter. Eller rättare sagt öronen kanske vore på sin plats. I morgon en ny dag och med nya tag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

kerras

9 augusti 2011 22:16

hej hopp jo jag hörde er allt, var och handla :) kan säga att min dotter gjorde också ett illvrål på g till garaget då vi var på g till bilen, sen var det fullt ös på henne tills jag lämnade av kompisen hemma hos henne. Phu blir svettig då jag bara hade en med mig...*s*ha en bra kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards