Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Trillingmamman - 19 augusti 2011 18:41

Med tanke på det piss som kommer ner från himlen så känns det som höst redan. Ingen värme alls utan rått och regnigt. Skitväder rent ut sagt! Thomas snickrade på förmiddagen innan allt regn började komma. Jag stannade inne med barnen som inte direkt jublade över vädret. 


För att göra någonting så blev det att vi alla åkte iväg och storhandlade i stället. Barnen skötte sig mycket fint och vi tog en liten fika när vi var klara. Känns skönt att de var på sitt bästa humör som de även fick beröm för av andra i affären. Känns väldigt kul och höra som mamma.

Så nu är skåp, kyl och frys fulla med de åtta matkassar som det blev av det vi handlade. Och rånade blev vi inte heller utan det hamnade på 2600 kr. Är det något jag avskyr så är det att slänga ut tusenlappar på mat när man kan ha dem att göra roliga saker för i stället. Visst är mat viktigt också men jag tycker vi fick en stor variation på både kyckling, nötkött, lammkött och fisk samt alla basvaror ska vi inte tala om. Jag säger bara en sak, City Gross i Skara (vet att man inte ska göra reklam men jag är så sjukt nöjd med den affären och dess innehåll).


Efter allt handlande så är det tråkigaste jobbet som måste göras och det är att plocka in allt, styckfrysa och fixa plats. Så tråkigt jobb och tidpunkten var väl lite fel för hemma sen så var barnen ur gängorna kan man säga. Tröttheten och hungern smög sig på vilket jag förstår efter timmar i affären och på gott humör dessutom. Bläckfisk som man är så hann jag både ta rätt på allt, steka våfflor, diska undan, byta blöjor och göra dem redo för sängen (arbetsfördelningen hemma var väl 90-10 och inte till min stora glädje direkt). Så nu ska jag ta min promenad fast mitt bäcken skriker att den vill dela sig åt alla håll.

Visste att problemen skulle dyka upp förr eller senare eftersom jag haft det under alla graviditeter, men jag klarade mig till vecka 16 denna gång. Promenaderna gör ingen skada så därför trotsar jag både smärtan och skitvädret. Så ha en underbar fredag alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards