Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Trillingmamman - 20 augusti 2011 19:59

Det började med regn men bröt upp efter lunch och solen tittade faktiskt fram till slut. Tog med mig Isac och Gabriel på en lång promenad med vagnen ner till stan. Tänkte försöka hitta en bytta av något slag som man kan stoppa smör i, ni vet såna här 500 gram paket. Men hittade inget alls i någon affär. Så jag vänder mig till er och frågar, vart kan jag få tag på en sådan? Gärna helst i glas, men plast som andra hands alternativ går det med.

En lång promenad fick jag eftersom det är lite över 3 km ner så jag hade lika lång väg tillbaka med vagnen uppför igen. Och det känns med en tvillingvagn framför en.


Väl hemma sen så kände jag mig ruskigt trött. Men möttes av resten ute som höll på att bygga lådbil för fullt.


 

Så här såg den ut igår kväll. Pojkarna provsatt den i hallen.


 

Idag möttes man av samma syn fast bilen mer eller mindre var klar. Bara några små detaljer plus målning kvar. Thomas låter mig sköta större delen av målningen och jag tänkte ta med Gabriel och göra det också. Här samlas dom kring bilen och Thomas för att få åka.


 

Lite knepigt och styra men de kommer nog på hur man ska göra till slut, Gabriel fick till det fort. Thomas visade dock alla som fick prova på men trillingarna greppade inte riktigt hur man skulle styra. Som ni ser på minerna så var det populärt ändå. Här är det Isac som kör.


Ja ruskigt trött förvandlades till helt sänkt för min del. Kände mig matt i hela kroppen och var tvungen senare att vila en timme. Känner mig fortfarande inte helt bra och ska fortsätta vila resten av kvällen. Men självklart kunde jag inte låta bli och blogga.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards