Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Trillingmamman - 22 augusti 2011 15:19

Igår var det strålande sol ute och det passade helt perfekt med att måla lådbil. Fick underbar hjälp av Gabriel och Isac.


   

En riktigt fin blå färg faktiskt, hade inte väntat mig det. Det ska målas på lite mer samt att detaljer skall få andra färger så lådbilen är inte helt klar än. Men den som väntar på något gott...


Vädret idag var inte lika roligt, ösregn. Barnen var måttligt roade och en aningens rastlösa. Och jag tog mig an det spännande jobbet "vika tvätt". Lika roligt som det låter.

Thomas kom dock med en idé och jag var inte sen att hänga på. Ta med alla till badhuset. Ja varför inte. Har inte själv varit där och för att alla ska få bada så måste vi vara två vuxna. Annars går det inte. Och barnen blev såklart glada över att höra ordet bada och badhus så allt tjafs försvann i ett nafs. De hoppade och studsade helt plötsligt och var villiga att göra det man sa till dem. Det tog ca fem minuter sen var alla nere i hallen och skulle ha på sig skorna.




Här väntar dom på att Thomas ska köra fram bilen som stod parkerad lite längre bort. Så tålmodiga och snälla.


Självaste Arena Skövde är fantastikt. Baden och attraktionerna är separerade och småbarnsavdelningen ligger lite avskiljt. Tycker det är jättebra, dels för att barnen inte ser de andra attraktionerna och vill springa dit och dels för att det är lugnare också. Intill barnbadet så ligger fiket där man kan äta. Och det gjorde vi också. Lunchen fick bli där för dom små. Betalningen sköts via låsbrickan man får när man kommer in. Den går till skåpen också och har som en egen identitet helt enkelt. Så när man går ut sen så tar kassörskan den och ser vilken summa som man ska betala. Smidigt! Så man behöver inte tänka på kontanter eller att ha ett hänglås med sig. Pengar på kontot är en fördel eller kontanter i plånboken givetvis.

Tyvärr fick man inte fotografera där inne vilket jag också förstår. Men kika gärna in på Arena Skövde för att se hur badet ser ut och vad som finns.


 

Så här långt kunde jag ta bilder i alla fall, i omklädningsrummet. Just då var jag och Julie själva. En mycket trött tjej efter badet, och hon sover än faktiskt.


Glada var dom allihopa och det gick hur bra som helst att ta med dom i badhuset. Inget krångel alls. Så vi har haft en underbar förmiddag. Nu vankas middag här snart på schemat för hungriga lär alla vara.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 22 augusti 2011 08:36

Hade lite problem med internet igår, det var så segt. Gick inte att göra inlägg över huvud taget. Sidan stod bara och snurrade. Så jag gav upp efter ett tag. Kör inlägget idag i stället.


Igår var det en mysig dag på alla sätt och vis. Min dotter kom hem efter en hel sommar hos sin pappa och farmor. Åh det var så mysigt och se henne igen. Mycket kramar och mycket mys blev det. Stor har hon blivit också. Mycket som händer på två månader och lite till. Nu är familjen samlad igen.


Och det var första skoldagen idag för henne också. Allt på en gång, hem och till skolan. Hon börjar redan i trean, herregud. Tyckte det var igår hon var liten. Tiden går så fort...


Skriver mer senare om det vi gjorde igår, nu väntar morgonkaffet.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards