Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Trillingmamman - 25 augusti 2011 09:40

Igår var en underbar dag på alla sätt och vis, trots vädret. Blev uppvaktad från alla håll och kanter. TACK alla för de fina gratulationerna jag fick på min födelsedag!


Idag blir det en ganska lugn dag tror jag. Behöver vila från lite måsten och några av barnen är fortfarande lite hängiga av förkylningen de dragit på sig. Själv sov jag knappt i natt och känner mig allt annat än pigg. Idag är det också Thomas första arbetsdag så jag är själv med barnen. Ganska skönt det också och komma in i vanliga rutiner.


Har lite att se fram mot nu till helgen bland annat. Då åker jag på kryssning med andra bloggande mammor. Ska bli oerhört kul och skönt att få komma i väg lite från vardagen. Ser fram mot det väldigt mycket! Kommer även att träffa mina vänner Mia och Mirka också och det är som grädden på moset.


Jag, Gabriel och Linn åkte på en shoppingtur igår eftermiddag för att inhandla en skohylla till. Då hittade jag äntligen färgen till lådbilen. Så nu inväntar jag bara rätta vädret och sen att Thomas är hemma givetvis så kan jag måla det sista. För det behövs innan jag börjar med detaljerna på bilen. Grabbarna får nog hålla ut ett par dagar till. Helgen går ju bort eftersom jag inte är hemma. Har jag tur så kanske jag kan stå i morgon kväll om vädergudarna är med mig.


Med tanke på vädret så kanske jag ska ta mig en riktig bakdag här. Det var länge sen. Lunchen redan bestämd här och till middag ska jag göra min berömda korvstroganoff. Linn kommer att jubla, sen vet jag inte med de andra för de har den senaste tiden haft minskad aptit. Men har gillat den förr.


Nu ska jag ta mig kaffekopp nummer två medan det är lugnt.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards