Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Jag är beroende

Av Trillingmamman - 26 augusti 2011 09:30

Jag har insett att jag är grymt beroende av mina promenader nu mera. Det blev det inget igår därav mitt abstinensbesvär. Thomas jobbade från tidig morgonen fram till strax innan nio, då var det dessvärre för sent att ta sig ut. Men idag så är det halvdag och garanterat promenad för min del. Har en del ärenden på stan att göra också så varför inte ta två flugor i en smäll, shoppa och promenera samtidigt. Vilken healing för själen. Och dessutom letar jag alltid tillfälle att just gå till den plats jag ska, det har blivit en sport. Ibland blir det bara promenader och inte alltid ärenden.

Har gått ett tag och kommit in i det så att det har blivit en vana. Vilket jag visste, det är alltid de två första veckorna som är tunga (man letar ursäkter och anledningar till att inte göra något). Har man gått förbi dessa två veckor så har man kommit långt. Så nu räknar jag ner till Thomas kommer hem.

Ska också lägga på övningar med gummiband för gravida inom kort. Känner mig som värsta träningsnarkomanen mellan varven.


Vädret är helt underbart också så jag ska ta med barnen ut här efter lunch. De är något hängiga men behöver röja lite ute. Julie sover hon med för tillfället. Passar på att dricka kaffe och bara ta det lugnt (kaffe är en annan sak som jag är beroende av). Disk och tvätt avklarad, check. En ljuvlig morgon med andra ord.


I morgon åker jag tåget vid tio så jag vet inte om det blir inlägg i bloggen eller inte innan kryssningen. Fast mobilblogga går ju alltid (är bloggen det tredje jag är beroende av?). Det visar sig alltid. En träff med Mia blir det innan i Stockholm och vi ska äta en tacolunch som bestämt. Kan tillägga att vi är gravida båda två, därav den fina kostcirkeln. Båten går inte förrän kvällen så vi har gott om tid på oss och prata (läs äta).


 

Nu ska jag leka en stund med barnen innan lunch. Ha en riktigt fin helg alla!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

26 augusti 2011 13:06

LUGN!!! Det finns värre saker å vara beroende av =0))
Kan du inte skicka lite bra väder till mig oxå???
Du skit i att blogga på kryssningen utan NJUT istället.... Vi finns ikvar å väntar troget(ja ja svär lite oxå SKALL HON INTE UPPDATERA SNART =))

Ha nu en UNDERBAR helg med en massa roligtheter....

Kramar i massor

 
Ingen bild

Lilian

26 augusti 2011 19:17

Om det är NÅGON som är värd en avkopplande helg, så är det DU! Ja det riktigt gott o njut av både mat o annat kul. Kramar till Dig o dina goa ungar o man....

Trillingmamman

29 augusti 2011 14:46

Tack Lilian :-). Resan var underbar på alla sätt och vis....

Ha en underbar vecka!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

26 augusti 2011 22:00

Jag tycker att det är bra att du är lite beroende av att skriva i bloggen. För jag har blivit lätt beroende av att läsa den :-)
Ha en underbar helg!
Kram Eva

Trillingmamman

29 augusti 2011 14:48

HA HA HA.. ja så kan man också uttrycka det :-). Roligt sagt! Och underbart var det också...

Ha en trevlig kväll!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards