Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

JAG VANN JAG VANN JAG VANN JAG VANN

Av Trillingmamman - 1 september 2011 18:39

Ibland vet jag inte hur folk är funtade och egentligen så är det inte ens värt att kommentera. Bittra, sura, avundsjuka människor suger bara energi och har ingen plats i mitt hjärta. Men i vanlig ordning så kan jag fan inte låta bli att just kommentera för detta är så lågt man kan sjunka i mina ögon. Är det någonting som jag går igång på så är det när en del skriver saker utan att tänka efter före, som i det här fallet. Kan jag få klargöra ett par saker....


Jag har precis som många andra varit inne på Mirkas blogg och tävlat om en Tassimo. Har suttit och klurat på varför just jag skulle vinna den och tycker enligt mig själv att jag skrev ett hyfsat inlägg. Och det tog mig ett tag också att komma på något och jag var inte först ut med att skriva heller utan var väl inlägg 300-någonting. Jag var alltså med och tävlade, precis som ni andra! Jag var en av 700-någonting personer. Det innebär inte att det är en omöjlighet för mig att vinna.

Jag har precis som alla andra som var med och tävlade om en Tassimo samma chans och på lika villkor. Och det var jag som vann.


För det första så är jag skitglad. Lycklig som bara den som man blir när man vinner något, oavsett vad det är (i alla fall jag). Jag har vunnit en Tassimo!

Vilken lycka jag känner, och den lyckan blev inte långvarig när man går in och läser att Mirka blir anklagad för att det var just jag som vann.

Om jag inte hade känt Mirka, inte varit länkad hit i inlägg eller på hennes blogg så hade ingen jävel brytt sig eller kommenterat över huvud taget. Men likförbannat så hade det varit jag som vunnit eftersom det var just jag som drogs. Jag var den personen som vann oavsett Mirkas och min vänskap eller inte. Det kallas slumpen, tur, lyckokärring (kärt barn har många namn). Fortfarande samma chans som ni alla andra. Det krävs väl ändå ingen Einstein för att förstå det. Och så många gånger som jag varit med och tävlat och inte vunnit ett skit, är det också fusk då?


Det finns många som har lite vett kvar och kunde uttrycka sig väl bland kommentarerna. Men de som rapar bitterhet, avundsjuka och annat skit. Det stinker verkligen!

Visst får man tycka saker men om man inte vill framstå som en idiot kanske man ska tänka sig för innan man rapar. Och i det här fallet kan jag inte hålla käften.


Mirka är och kommer alltid att vara en av de få jag känner som är ärlig och rak. Ingen som inte känner henne kan säga något annat. Bittra sura människa som tyckte lite väl mycket! Ät lite mer taggtråd, sluta tävla om du inte kan ta att någon annan vinner.

Och jag tänker fortfarande fortsätta vara med och tävla så se upp. Vem vet om jag vinner fler gånger... och det är fortfarande på lika villkor som er alla andra. Inte fusk! Hur tänker man, eller inte alls kanske...


Jag kan säga att på Mammabloggkryssningen så vann jag två gånger. Men som tur var så slapp man höra bitterhet över det från andra. Tur att det finns folk som kan uppföra sig och vara glad för andras skull. Dessutom så vann alla något vid mitt bord, både Annica och Mia. Och vi känner varandra. Vi måste då ha manipulerat besättningen, kapat mailen och trollat oss som vinnare. Jo tjena!


Jag är i alla fall glad!!! Jag har vunnit en Tassimo, en kaffemaskin. Och jag bjuder mer än gärna på en kopp till ALLA!!


  


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Mia

Mia

1 september 2011 19:42

Ja, det är var nog det bästa inlägget från dej på länge.. Missförstå mej inte nu.. Du skriver alltid bra inlägg.. Men just nu så skriver du ner exakt de orden JAG tänkte när jag läste kommentarerna hon hade fått. Jävlar vad förbannad jag blev.. och då är det inte ens jag som gjort tävlingen eller dragit en vinnare. Känner både för dej och Mirka men jädrans i mej vad ni är gryma på att ge svar på tal.. Jag själv hade nog bara fått fram ett inlägg fullt med svordomar.. Undrar vad som hade hänt om jag tävlat och vunnit. jag menar.. jag som känner dej och du känner Mirka.. hmhm kanske hade kunnat kallas för fusk det också.. Nä.. man ser direkt på en blogg om den är skriven med äkthet och styrka och både din och Mirkas blogg är precis sådana bloggar som visar det. All heder åt er och fortsätt tävla precis som förut.. Om man inte kan förlora i tävlingar så ska man inte vara med. Punkt slut.

GRATTIS till Tasimon... kanske du kan lära mej att dricka kaffe om två månader då.. ?? för en Tassimo är väl en kaffemaskin?? hahahahhaha

Kram till dej vännen

/ Mia, "lost in da KAFFE-world"

http://www.zebbeskamp.bloggplatsen.se

Trillingmamman

1 september 2011 20:25

Ja du Mia!

Tack för det första för dina värmande ord. faktum var ett det var svordomar som kom ut först. Det jag skrev fick jag skriva om, redigera och formulera om för att inte låta som en bitter hormonkossa själv ;-). Det är inte så lätt alla gånger och det krävs mycket för att göra ett sådant inlägg. Man får tänka både en eller två gånger...

Tassimo är en kaffemaskin HAHAHA! Men man kan göra choklad i den också för jag tänker ALDRIG tvinga dig att börja med kaffe. Du är redan kvällspigg som det är.. fy fan hur ska du bli med en kopp koffein i dig hahahahaa.

Tack ännu en gång för dina fina ord! Ha en underbar kväll!!

Kramar Eva

 
SoffiZ-Oliwers mamma + gravid med nr 2:)

SoffiZ-Oliwers mamma + gravid med nr 2:)

1 september 2011 20:11

Skit i alla dessa bittra jävla människor överallt. Så fort det går bra för någon som kommer det bitterhet fram.

Jag vann oxå två ggr på mammabloggkryssningen och jag hörde inget bittert om det då heller:)

STORT grattis till Tassimo maskinen!!:)

Kramar

http://SoffiZ.blogg.se

Trillingmamman

1 september 2011 20:28

Hej på dig!!

Och tack för dina fina ord. Grattis till båda dina vinster också på mammabloggkryssningen :-). Nej som tur var så slapp man den biten...

men jag tror det är för att Mirka är en offentlig person också som det hängs rätt mycket. Hon får stå ut md en hel del för det är inte första gången folk snackar skit om man säger så. Bitterhet är skittrist och precis som du skriver så ska man egentligen skita i det.
Nu fungerar ju bloggen som ett ventilationshål för att också avreagera sig på också och det var rätt skönt att få skriva av sig och sen gå tillbaka till sitt vanliga jag igen :-).

Varmt lycka till med graviditeten!! Och ha en underbar kväll!!

Kramar Eva

 
Trollpackan

Trollpackan

1 september 2011 20:48

Såklart att du ska vara glad åt att du vann! Avundsjuka människor är ingenting att bry sig om;)

Garttis till maskinen och sörpla en kopp åt mig också!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

Trillingmamman

2 september 2011 07:44

Tack så hjärtligt!! Ska ta en kopp till dig med :-).

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

1 september 2011 21:51

GRATTIS till vinsten!!!! Jag tycker att det är jättekul att du vann!! Håller med dig, jag blir också väldigt glad om jag vinner nåt, oavsett vad det är :-) Om man inte fixar att inte vinna i en tävling så ska man inte vara med och tävla tycker jag.
Tyvärr finns det missunnsamma människor, men de får du försöka strunta i, vi är fler som glädjs med dig trots allt! :-)
Det var ett väldigt bra inlägg du skrev iallafall, förstår att du blir besviken.
Drick Tassimokaffe så det skvätter om det sen, det är DU värd!! :-)

Trillingmamman

2 september 2011 07:48

Håller med dig till fullo. tråkigt bara att dessa negativa människor spyr galla, även om de är få. Vet att det är betydligt fler som glädjs och det visar bara att det finns empati här i världen. Det går inte att vara sur och missunsamm jämt. Ska man vara det mot alla som tävlar då?
På bloggkryssningen så var det en mamma som vann en Samsung-telefon och jag vart skitglad för hennes skull. Hon hade kämpat med sin motivering till varför och deltagit som alla andra. Bara en kan vinna oavsett. man önskar att folk kunde inse det bara...

Ska dricka massor, jag lovar :-).

Ha en underbar dag och massor med kramar från alla oss.

 
Anneli

Anneli

1 september 2011 21:57

Grattis Eva till din Tassimo!! Du är värd den!
Jag var också med och tävlade, men inte missunnar jag någon annan vinsten. Jag tycker det är extra kul att du vann den för nu kan ju du och Mirka bjuda varandra på gott kaffe när ni ses!
Till Mia kan jag bara säga att den varma chokladen är jättegod, har provat den på jobb där vi har en Tassimo.
Grattis ännu en gång!
Kram

http://livetbarn.blogg.se

Trillingmamman

2 september 2011 07:55

Tack Anneli!

Helt rätt tänkt och hade det varit en annan som hade vunnit så hade jag vart glad för dennes skull.

Nu är avståndet ganska långt men nog ska jag bjuda på en kopp allt till Mirka som får stå ut med så mycket skit tyvärr. Det kommer definitivt bli en guldTASSIMOkopp till henne :-).

Ska också bjuda Mia på chokladen när hon kommer hit :-). Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Elin A

1 september 2011 22:01

GRATTIS till vinsten! Vad roligt att du vann och att du gillar kaffe:) Jag har smakat chokladen från tassimo och hade önskat att den smakade mera marabou mjölkchoklad. Man ska aldrig förvänas vad som skrivs i bloggarna bland kommentarerna... Svensk avundsjuka kallas det nog. Undra vad dessa människor hade sagt om du träffat dom irl?! Hade de vågat stå upp för sina kommentarer eller gömmer dom sig bakom en dator? Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram Elin

Trillingmamman

2 september 2011 08:09

Hej Elin!

Och tack för dina fina ord :-). Kan inget annat än att hålla med dig. Men blev så himla förbannad bara över ett sådan inlägg som det var hos Mirka. Och nej man är knappast förvånad längre. Det är så lätt att gömma sig bakom ett anonymt inlägg tyvärr :-(. Och förmodligen så hade denna person inte sagt ett skit irl. Känner så mycket folk och så få ärliga dessvärre som vågar stå upp. Men visst finns dom...

Tack ännu en gång för fina ord och ha en fin helg nu.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Birgitta

1 september 2011 22:20

Grattis till vinsten! :-)

Trillingmamman

2 september 2011 08:10

Tack Birgitta!!

Ha en underbar helg nu :-).


Kramar Eva

 
Ingen bild

Helena

1 september 2011 23:02

Hej.
Läser din blogg lite då och då och jag tycker det är riktigt kul läsning. Du skriver jättebra och du verkar ha en underbar familj.
Tycker det du skrev om avundsjukt o bittert folk här ovan var helt suveränt bra skrivet! :)
Finns så mycket konstigt folk som inte kan glädjas åt andra. De måste ha ett väldigt trist liv de.
Hoppas att du vinner fler tävlingar! :)
Ha det bra
Kram från Söderhamn

Trillingmamman

2 september 2011 08:13

Hej Helena!

Och tack för dina fina ord och komplimangen :-). Kul att du gillar det jag skriver :-).

En person kan inte få mig att sluta tävla så visst kommer jag att tävla mer. Men jag vet också att jag inte kommer att vinna varje gång heller och kommer glädjas åt den som gör det. Vill man ha vinsten så desperat att man öser ur sig vad som helst så kan man köpa den själv tycker jag. Tävlingar är ett lotteri och så för alla!

Ha en riktigt fin helg nu!


Kramar Eva

 
Louise

Louise

2 september 2011 00:19

Hur hittade du just din stil?
Var med och dela med dig av just ditt tips!

http://lowicejournal.blogg.se

Trillingmamman

2 september 2011 08:28

Hej Louise!

Har skrivit i dina kommentarer :-).


MVH Eva

 
Ingen bild

Madde

2 september 2011 07:45

GRATTIS!!!
Bittra människor finns det alltid... Meen skit i dem.... Njut av din vinst....
GRATTIS ÅTER IGEN!!!

Kram

Trillingmamman

2 september 2011 08:29

Tack Madde!!

Det har runnit av mig redan och jag ser fram mot att ha en TASSIMO här i huset!

Ha en underbar helg och massor med kramar!!!

 
Ingen bild

Annika

2 september 2011 08:31

Grattis till en kanon bra kaffemaskin! Bry dig inte om alla avundsjuka människor här i världen, utan njut av kaffet, chokladen eller teet!

Trillingmamman

2 september 2011 08:43

Tack Annika!!

Det var dock skönt att få skriva av sig :-). Nu är det en ny dag och jag är glad...

Ha en underbar helg!!


Kramar Eva

 
Sofie på Blogvertiser

Sofie på Blogvertiser

2 september 2011 09:36

Hej!

Vi på Blogvertiser vill inbjuda dig till vårat nätverk av bloggar där du har möjlighet att tjäna pengar genom att skriva recensioner och omdömen åt våra annonsörer.

Efter att ha besökt din blogg tycker vi att den har ett bra upplägg och innehåll som våra annonsörer troligtvis skulle uppskatta.

Blogvertiser har i dagsläget väldigt många bloggar och annonsörer men vi är alltid i jakt på nya kvalitetsbloggar som vi kan hjälpa tjäna pengar genom vårt nätverk.

Vanligtvis så betalar en blogg post allt mellan 50-1000 kr beroende på bloggens trafik och kvalité. Annonsören bestämmer om ett ämne som du ska skriva om men det är helt upp till dig och bestämma vad du skriver och känner du att informationen inte är intressant för din blogg så kan du neka uppdraget utan några som helst problem.

Om detta låter intressant så får du gärna gå in på vår hemsida (http://www.blogvertiser.se/faq.php) och läsa lite mer om oss.

Fakta:

Du kan tjäna pengar!
Du bestämmer om du vill blogga om uppdraget.
Uppdragen kan ta allt mellan 5-30 minuter och skriva

Med vänlig hälsning
Sofie Hansson
www.blogvertiser.se

http://www.blogvertiser.se

Trillingmamman

2 september 2011 19:34

Hej!

Tack för infon och har nu besökt sidan. Låter intressant och jag har skapat konto.

MVH Eva

 
Louise

Louise

2 september 2011 11:10

Tusen tack för ditt tips! Anledningen till att jag letar tips, är för att jag kom på mig själv med att jag har ingen stil alls själv & jag gillar inte riktigt hur jag är klädd just nu. Så jag tänkte höra lite hur andra hittar sin stil, så kanske det klickar till för mig själv hur jag ska hitta min egen! Så tusen tack för ditt tips!

http://lowicejournal.blogg.se

Trillingmamman

2 september 2011 19:35

Det var så lite så :-). Hoppas du hittar en stil som passar dig till slut.

Kram Eva

 
Ingen bild

Annica

2 september 2011 13:58

Grattis, till din Tassimo, ser fram emot att få en kopp kaffe. Håller på att packa, turen går till Mallis. Kram Annica

Trillingmamman

2 september 2011 19:36

Tack Annica :-)!!!

Självklart ska jag bjuda på en eller tio koppar nästa gång ni kommer :-). Men nu ska ni njuta av semestern och bara vara. Hoppas ni får det riktigt fint!! Hälsa så gott, alla hälsar här.

Kramar Familjen S

 
karin mamma till3

karin mamma till3

2 september 2011 16:25

hej!
Skrev ett inlägg här i går men den är borta.

Grattis till Vinsten!

http://www.ungmamma.blogg.com

Trillingmamman

2 september 2011 19:38

Hej!

Och tack!!

vad trist att det försvann :-(. Har inte tagit bort det utan försöker svara på allas inlägg så gott det går. Nu var min blogg ganska så traffikerad igår så kanske det var därför?!

Men nu ser jag det och tusen tack!

Ha en underbar helg!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards