Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Dagen efter

Av Trillingmamman - 2 september 2011 20:03

Det känns som om det vore dagen efter en hel utekväll eller något liknande för mig. Vaknade sjukt trött i morse trots sömn. Har gäspat hela dagen och allt har gåt i slow motion det jag gjort. Och det jag företog mig resulterade bara i små motgångar hela tiden. En riktigt toppendag med andra ord. Nåja, ibland har man såna med. Tur att det inte är för jämnan.


Men jag har en underbar man som har skämt och skämmer bort mig. Strykt mig medhårs när hormonerna flödar ur mig i små utbrott. Och nu har han åkt iväg för att ordna middag. Jag blir alldeles varm i kroppen!


En riktig dålig dag har det varit stundtals, inte hela tiden. Och det kan inte bli ett bättre avslut. I morgon ska vi på utflykt igen och jag ser verkligen fram mot det, hoppas bara att det blir av. Nu ska jag äta en överraskningsmiddag eftersom jag inte har en aning óm vad han har fixat. Hungrig är jag i alla fall. Tassimo-avundsjukan har jag också lagt bakom mig. Ikväll ska jag njuta med familjen.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Eva N

2 september 2011 20:15

En del dagar är liksom bara fel från början....
Hoppas att du får god middag och att din man fortsätter att skämma bort dig ikväll!
Imorgon är en annan dag :-)
Kram

Trillingmamman

5 september 2011 18:37

Japp, såna dagar finns. Men tur är så är de inte många :-).

Fick en underbar middag med grillspett av kyckling. Gissa om det var gott!

Och nu har som sagt två dagar gått och de har varit helt fantastiska. Hoppas du cokså haft det riktigt toppen.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Madde

2 september 2011 20:29

Njut av din UNDERBARA man å middagen....
Man måste ha skit dagar ibland för att kunna uppskatta alla andra dagar =)
Önskar dig en UNDERBAR helg med din familj....

Kramar i massor

Trillingmamman

5 september 2011 18:38

ja kan inget annat än att hålla med dig :-). och helgen blev kanon och även starten på denna vecka. Kan absolut inte klaga :-).

Hoppas er helg var lika toppen!! Önskar en underbar kväll.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Birgitta

2 september 2011 20:45

Hej Jag drömde om er i natt. haha, har nog läst din blogg för flitigt. ;-)
Skulle bla försöka komma på vad dina barn hette och lyckades till sist komma på alla namn utan Isak vilket är lite knasigt då jag har en egen Isak. :-) Ha en bra helg!

Trillingmamman

5 september 2011 18:41

Hej Birgitta!

Ja herregud säger jag bara. Här är en till som har drömt massa konstiga drömmar på sistone ;-). Nu inte om barnen men vet att det kan bli rätt konstiga drömmar när man är gravid.
Vad kul att du klarade nästan alla namnen på barnen i alla fall :-).

Önskar en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Camilla 31 år & 8 barnsmamma

Camilla 31 år & 8 barnsmamma

2 september 2011 21:24

Hejsan

Hoppas att morgondagen blir bättre och att ni kommer iväg..

Njut nu av den goda maten och din man såklart.:-D


Mvh Camilla

http://minstorafamilj.bloggplatsen.se

Trillingmamman

5 september 2011 18:43

Hej Camilla!!

Och tack

 
Annika - drömmen om 11 barn

Annika - drömmen om 11 barn

3 september 2011 10:55

Haha jovisst, du manipulerade alla i din närhet, det var därför du vann två tävlingar på båten - du förblindade de ansvariga helt ;)
Nejdå, du vet du vad? Skit i dom sura bittra typerna, dom behöver inte vara med o tävla alls om de ska sura över sånt där? Förmodligen finns det väl ingen annan värdig vinnare för dom än just DOM själva... Blunda, och njut av en extra kopp sen - du får avnjuta en extra, för mig också ;)

http://nilssonpettersson.blogg.se

Trillingmamman

5 september 2011 18:45

HAHAHA.. jo men visst ;-). Skulle inte kunna manipulera en myra ens ;-))).

Håller med, egentligen så ska man bara skita i dem. Men ibland är det skönt att skriva av sig bara för att få ur sig "ilskan".

Njuta av kaffet ska jag i alla fall göra :-). Och en kopp för dig med, lovar ;-).

Ha en underbar kväll!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards