Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Arrgghh Sture vad du är tarvlig

Av Trillingmamman - 8 september 2011 12:46

Ja det är fult och svära och jag ska inte göra det heller. Även om jag har god lust. Och det högt! Thomas ringde mig, han skulle "bara" kasta sopor borta vid återvinningscentralen, och gissa vad som händer.... bilen startar inte på vägen tillbaka. Och där står han nu, fortfarande. Förvisso så väntar han på en bärgningsbil, men ändå.

Bilen är vårt verktyg för att transportera alla i familjen. Och det är surt när den strular. Vilket inte är ofta som tur är. Men man kan inte räkna med annat när det är en sådan gammal bil heller. Vi pratar antika prylar av årsmodell -87.


Många kanske undrar varför man då inte införskaffar en nyare. Ja skälen till det är många tyvärr. Bilar är inte billiga idag och speciellt inte i den storleken vi behöver, därför är andrahandsalternativet något för oss. Att ta ett lån på en bil för flera hundratusen gör jag bara inte. Och sen sitta där och betala varje månad på något man aldrig kommer att äga. Och dessutom behövs den lämnas in på verkstad med alla säkerhet också, och då ska man punga ut ytterligare tusenlappar. Nej tack! Roligare kan jag ha för dom pengarna. Men då blir det tyvärr som det blir också, de går sönder. Så det får man ta då även om man vill skrika högt. För bilen behövs i våran familj. Men hellre svär jag över en bil jag äger än en som är belånad.

Önskar dock att man kunde äga en lite nyare modell av bil men dom pengarna finnas inte undansparade än, tyvärr. Så jag drömmer på lite mer......



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Sussan

8 september 2011 18:59

Visst är det tråkigt när bilarna går sönder, våran gick sönder idag me, o jag måste ha bil till helgen, så typiskt.

Finns ju bilar under 100 000 som är i bra skick, visserligen blir det ju lån på en sån me, men inte så mycket i månaden, här är ett tips http://bytbil.com/bilar/ford/tourneo/4vqeajag/AEBBUDIAAYAAPHJA5tLo5g__!
Har tydligen varit hyrbil men inte gått så långt =)

Hoppas ni får ordning på eran bil =)

Trillingmamman

9 september 2011 19:23

Åååh visst är det surt när det händer. Och det var samma för oss... skulle ha haft bilen till en utflykt. Så typiskt!! Hoppas att det löser sig för er del :-).

Fin annons, passar oss. Synd bara att man inte har den summan än :-).

Ha en superhelg om inte annat!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

8 september 2011 19:58

Fy så tråkigt att bilen strejkat. De ska liksom tankas och gå, men så enkelt är det inte alltid, tyvärr. Hoppas ni får fart på den snart igen!!

Trillingmamman

9 september 2011 19:25

Ja undrar om man inte skulle uppfinna något som verkligen fungerar :-). Man är så less på bilar som går sönder i tid och otid :-/....

Men det ordnar sig säkert snart :-). Ha en underbar helg!

Kramar Eva

 
Vickan - alltirosa

Vickan - alltirosa

9 september 2011 10:56

Välkommen till den rosa sidan www.alltirosa.se
Vi har samlat över 6000 produkter, allt i färgen rosa

http://blogg.alltirosa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards