Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Trillingmamman - 12 september 2011 19:01

Den sega förkylningen hänger sig kvar här men idag har det ändå varit mer glada miner på allihopa. Och det har väl sina orsaker också kanske. Barnen bjöd på gott humör vilket fick mig att må lite bättre. Solen sken så det var bara att ta på sig kläderna och gå ut. Egentligen så skulle jag ha tagit mig till öppna förskolan men hade nog blivit portad där med alla näsor som rann. Så det fick bli hemma och utevistelse idag i stället.


Precis innan vi skulle gå ut så knackade det på dörren och där stod en kille från UPS med ett paket till mig. Rena julafton! Kaffemaskinen kom idag och just nu i denna stund så sitter jag och njuter av en kopp gott kaffe med medan jag skriver. Och i samma veva så fick jag också ett sms på telefonen från maken. Nu hade verkstaden hört av sig angående vår stora bil. Och ja, det är väl här man skrattar lite även om det blev en "dyr" historia att lokalisera vad som var självaste felet. Och det var inget annat än soppatorsk.

Hur man nu kan missa det vilket egentligen kan vara ganska lätt på en törstig stor bil. Thomas hade faktiskt hällt i bensin från reservdeunken men inte tillräckligt så att det hjälpte till att hålla bilen igång en längre stund än start, host och här stannar vi igen. Och dessutom så visade inte mätaren att bensinen var slut vilket tydligt talar om att den är trasig (den har fungerat felfritt förr så vi litade för blint på att den skulle fungera).


Nåja, bättre det än ett fel som rensar plånboken på tusenlappar. Visst känns det som en onödig utgift eftersom det behövdes både bilbärgare och felsökning som inte var gratis direkt. Men problemet är i alla fall löst tills vidare och den stora kära bilen är så välkommen hem igen. Och jag dansar.


I morse innan allt hände så hade jag lite energi över för att göra en sats äppeldryck med.


 

I tre dagar ska det jäsa så jag får snällt vänta på att smaka, tidigast torsdag. Blir det gott så vet jag definitivt vad jag ska göra ett par veckor framöver. Det går ju att frysa in också.


Barnen är duschade, maten är uppäten sen länge, huset är städat på leksaker och nu är det barnprogram-timme. Sen ska jag ta och rå om mig själv lite också. En ny dag i morgon och jag hoppas utan en massa elvor under näsorna.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards