Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Trillingmamman - 13 september 2011 08:52

.... Gabriel. Vem annars toppar listan av alla påhittiga bus. Glömde fotografera denna gång men det var lite bråttom att ta upp allt vatten så jag hann inte.

Och vad gjorde han då? Jo en morgondusch över hela badrummet där allt låg och flöt utanför där vattnet egentligen borde ha vart. Badrumsmattan, toaborsten, toapappret... ja allt simmade omkring i ett morgonbad.


Det var bara att glatt moppa upp allt i hinken och det blev ganska mycket vatten till slut när jag lyckades fånga upp det. Morgonjobb blev det minsann och det fick mig att vakna till ordentligt innan jag ens druckit första koppen kaffe. Och arg kan jag inte heller bli eftersom han ville ju "bara" göra rent i badrummet. Han har sett pappa spruta med slangen över toastolen, golvet och handfatet när han gör rent. Bara det att pappa flyttar på sakerna innan, har inte lika mycket vatten sprutande och framför allt ser om det börjar bli fullt med vatten på golvet. Eller att diverse prylar simmar omkring.


Nu är inte bygget här det bästa heller eftersom det lätt kan rinna vatten över tröskeln och ut i hallen (vi har ju som bekant redan fått erfara den upplevelsen med vattenläcka ner till undervåningen). Fuktspärr, vad är det? Och den där lutningen som ska få vattnet att rinna tillbaka i brunnen... tja den är lutad åt fel håll garanterat. Någon höll verktyget fel när dom byggde huset. Men och andra sidan så hade ingen spärr kunnat stoppa den vattenmängden som jag möttes av heller så jag ska inte gnälla egentligen.


Så vad har vi lärt oss idag då? Jo att barn gör inte som föräldrar säger, utan barn gör som föräldrar gör. Så den jag ska prata med är Thomas. Nu först så blir det morgonkaffe. Innan jag gör något annat.


Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards