Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 17 september 2011

Av Trillingmamman - 17 september 2011 19:05

Överlevde den här dagen också, mycket tack vare det fina vädret. Var ute mycket idag med barnen. Men visst är jag trött, skittrött rent ut sagt. Sen tog jag nitlotten och hamnade i köket både lunchen och middagen med både mat och disk. Mindre kul och mitt humör är inte det bästa just nu på grund av dagens slit. Trött och grinig är ingen bra kombination direkt, men övergående tack och lov. Det enda botemedlet är och sova. Och ikväll blir det definitivt det.


Pojkarna var glada ändå. Visst lite slagsmål här och där, ramla hit och blåsa dit får man alltid räkna med. Men i det stora hela så var det en bra dag trots allt. Tog Isac och Gabriel en sväng till affären för att fylla på det som fattades till middagen. Sen blev det rensa rabatten också, klippa gräsmattan, kratta och sopa uppfarten lite. Så helt onyttig har man inte varit ändå.


 

Alexander visar sin goa sida.


 

Linn som inte allt för ofta hamnar med på bild lyckades jag ta kort på också. Även hon en solstråle.


 

Julie har fått syn på något intressant på tv tydligen.


 

En trött Gabriel somnar i en skön position. En sådan ställning som jag garanterat skulle kunna ta efter just nu. Spikmattan först. I morgon hoppas jag på en mindre tröttsam dag.


Ha en underbar lördag!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Av Trillingmamman - 17 september 2011 09:22

Länge sen nu jag var så här trött. Orkade inte riktigt gå upp ur sängen i morse, det bara tog emot hur jag än försökte. Nu är jag i alla fall uppe men känner mig allt annat än pigg. Får bli en tidig kväll om jag är så här hela dagen. Ja kaffemaskinen lär gå varm i alla fall.

Tror det är mitt Hb som spökar. Det gör det alltid när jag är gravid, mina resultat är allt annat än strålande. Har ett par veckor kvar till nästa besök hos barnmorskan så jag får stå ut. Visst kan jag boka tid tidigare men det är ett projekt att ta sig dit med alla. Äter redan järntabletter men som tidigare så hjälper det inte, tyvärr. Tror det är annat som är fel som gör att kroppen inte tar upp järnet helt enkelt.


Har lite att göra på tomten och det får bli dagens uppgift. Lite höststädning och frisk luft är aldrig fel och suger inte driekt musten ur en heller. Finns inget måste att jag ska vara klar idag så jag kan ta det i den takt jag känner för.


Så mer kaffe. Återkommer.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards