Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Ett par tändstickor tack

Av Trillingmamman - 17 september 2011 09:22

Länge sen nu jag var så här trött. Orkade inte riktigt gå upp ur sängen i morse, det bara tog emot hur jag än försökte. Nu är jag i alla fall uppe men känner mig allt annat än pigg. Får bli en tidig kväll om jag är så här hela dagen. Ja kaffemaskinen lär gå varm i alla fall.

Tror det är mitt Hb som spökar. Det gör det alltid när jag är gravid, mina resultat är allt annat än strålande. Har ett par veckor kvar till nästa besök hos barnmorskan så jag får stå ut. Visst kan jag boka tid tidigare men det är ett projekt att ta sig dit med alla. Äter redan järntabletter men som tidigare så hjälper det inte, tyvärr. Tror det är annat som är fel som gör att kroppen inte tar upp järnet helt enkelt.


Har lite att göra på tomten och det får bli dagens uppgift. Lite höststädning och frisk luft är aldrig fel och suger inte driekt musten ur en heller. Finns inget måste att jag ska vara klar idag så jag kan ta det i den takt jag känner för.


Så mer kaffe. Återkommer.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Eva N

17 september 2011 16:10

Usch, såna dagar är jobbiga när man bara vill ligga kvar i sängen. Känns som att man aldrig vaknar liksom....
Hoppas du har haft en bra dag iallafall :-)

Trillingmamman

19 september 2011 09:21

Hej!

Ja ibland vore det skönt och bara ligga kvar :-). Men det gick ändå tack och lov. Dagen gick och även dagen efter utan problem :-).

Ha en underbar start på dennya veckan!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Morsan

17 september 2011 19:50

Pröva Niferex, det enda som hjälpte när jag var gravid. Dyra, men bra.

Trillingmamman

19 september 2011 09:24

Hej Morsan!

"Problemet" är att jag redan äter Niferex och har gjort genom alla graviditeter. Jag har till och med fått dubbel dos. Men det hjälper inte :-(.
Om jag ska gå på min magkänsla så tror jag det är annat som gör att jag inte tar upp järnet helt enkelt. Men har inte blivit utredd för det. Ska på besök hos läkaren den 26:e för här i Skövde så var de inne på att göra just en utredning varför....

Ha en underbar dag!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards