Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Operation utrensning

Av Trillingmamman - 25 september 2011 18:19

Jag håller på att rensa ur frysen på mat så våra middagar kan bli ganska så spännande. Man får verkligen använda fantasin ibland men jag måste säga att jag har lyckats rätt så bra. Ingen av barnen har klagat heller på mina ibland lite udda maträtter.

Måste få bort det som bara ligger så man kan fylla på med färskt och nytt. Har lite andra planer för våra middagar också. Tycker inte om att äta samma jämt utan experimenterar mer än gärna. Vill få in mer soppor och grytor nu till hösten i menyn. Gärna fisk, lamm och kalv också. Mycket av detta kan man göra storkok på och frysa in så det bara är att ta fram och värma till lunch om man nu inte skulle hinna stå i flera timmar för att laga mat. Visst kommer en del traditionella rätter att finnas kvar också för att laga. Så idag blev det rårakor, fläsk och lingonsylt. Och till min förvåning så fanns inget kvar efter middagen. Alla åt kan jag säga.


Idag har solen tittat fram och faktiskt så har det varit ganska varmt också. Riktigt skönt. Bilen, cyklarna, bobby cars och sparkcyklar blev tvättade. Alla hade en varsin svamp i handen och kladdade på duktigt. Sen att de var våta som skurtrasor gjorde inget. Kul hade dom i alla fall.


Lyckades fota barnen idag med. Några har blivit klippta men vi har Gabriel och Lucas kvar.




Alexander och Lucas inne i en film.




En trött Isac tittar fram.




Gabriel ganska så avslappnad, även han inne i filmen.




Tjejerna håller ihop. Här är Linn och Julie. För en gång skull så blev det ett bra kort på båda samtidigt tycker jag.


Som "vanligt" är jag helt slut efter en dag. Men ska på besök hos mödravården i morgon. Får se vad dom säger, det var ett tag sedan jag var där sist. Ska faktiskt träffa en läkare också och är lite nyfiken på vad som skall pratas om. Kan tänka mig att det är inför kejsarsnittet kanske. Nåja, det visar sig i morgon.

Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Barnen sitter bänkade framför barnprogrammen. Snart läggdags för dom små. Spikmattan ropar på mig som aldrig förr.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards