Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Trillingmamman - 1 oktober 2011 19:15

Åh vilken dag säger jag bara. Bra humör på alla i familjen. Bullbak hela förmiddagen. Solen sken som bara den på eftermiddagen. Grillade fläskfilé på kvällen med en god potatisgratäng till (ändrade i menyn lite). Kunde inte bli bättre.




Nu kunde jag inte klaga på jästen i alla fall. Herregud vad bullarna jäste så det blev jättebullar som resultat. Ingen klagade direkt.




Ja så här glad kan man bli av lite bullar.


Det blev lite krattande och sopande på tomten också. Passade på att göra lite fint. Har rabatten kvar men kan inte gå ner på knä längre. Måste införskaffa mig i ett redskap som är lite längre att rensa ogräs med. En senare fråga dock får det bli.

I morgon skulle det bli sol också vilket jag är glad över. Ännu en härlig utedag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva   


Av Trillingmamman - 1 oktober 2011 09:24

... just nu. Av olika anledningar förstås. Dels för att maken min hittade foglossningsbältet. Nu kan jag äntligen röra på mig mer eller mindre obehindrat (tog i lite för det lät bra). Höfterna dansar i alla fall.


Igår fick jag också hjälp av Cilla som passade alla barnen så jag kunde åka och lämna Linn vid tåget ifred. TACK för hjälpen!!

Annars hade jag behövt ta med alla till stationen och sen tillbaka. Men det löste sig till det bästa och jag är oerhört tacksam för den hjälpen.


Sen är jag bara så allmänt glad att jag har en bra relation med Linns pappa och farmor. De hjälper mig mycket också. Inget tjafs, inget bråk, inget mygel hit och dit och räknande av minutrar av umgänget. Det går att flytta helger hit och dit utan att det blir kaos. Och framför allt så ser man på Linn att hon mår bra av det. Tänk och hålla på och bråka i all oändliga. Stackars barn säger jag bara som får vara bollplank för två föräldrars egoistiska handlingar.

Ett stort TACK i alla fall till Linns pappa Tomas och "farmor"!!


Tack vare allt detta så är jag nog på det gladaste humöret man kan vara idag. Håller på att baka bullar, både vanilj och kanel. Så jag har invaderat hela köket idag också. Får se sen vad resten av dagen har att bjuda på. Om vädret tillåter så blir det grillat till kvällen med klyftpotatis. Och barnen ska givetvis få röja av sig på ett eller annat sätt också. Men först bullbak och kaffe.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards