Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Min kropp jublar....

Av Trillingmamman - 1 oktober 2011 09:24

... just nu. Av olika anledningar förstås. Dels för att maken min hittade foglossningsbältet. Nu kan jag äntligen röra på mig mer eller mindre obehindrat (tog i lite för det lät bra). Höfterna dansar i alla fall.


Igår fick jag också hjälp av Cilla som passade alla barnen så jag kunde åka och lämna Linn vid tåget ifred. TACK för hjälpen!!

Annars hade jag behövt ta med alla till stationen och sen tillbaka. Men det löste sig till det bästa och jag är oerhört tacksam för den hjälpen.


Sen är jag bara så allmänt glad att jag har en bra relation med Linns pappa och farmor. De hjälper mig mycket också. Inget tjafs, inget bråk, inget mygel hit och dit och räknande av minutrar av umgänget. Det går att flytta helger hit och dit utan att det blir kaos. Och framför allt så ser man på Linn att hon mår bra av det. Tänk och hålla på och bråka i all oändliga. Stackars barn säger jag bara som får vara bollplank för två föräldrars egoistiska handlingar.

Ett stort TACK i alla fall till Linns pappa Tomas och "farmor"!!


Tack vare allt detta så är jag nog på det gladaste humöret man kan vara idag. Håller på att baka bullar, både vanilj och kanel. Så jag har invaderat hela köket idag också. Får se sen vad resten av dagen har att bjuda på. Om vädret tillåter så blir det grillat till kvällen med klyftpotatis. Och barnen ska givetvis få röja av sig på ett eller annat sätt också. Men först bullbak och kaffe.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

1 oktober 2011 09:45

Är så GLAD för din skull.....
Synd att vi bor så långt ifrån varandra för annars så hade jag dykt upps om gubben i lådan....
Både nybakade bullar å grillat..... MUMS!!! Bullan du skickade mig misstänker jag brevbäraren mumsade i sig för den dök aldrig upp =0))
Ha en UNDERBAR helg!!!

KRAMAR i MASSOR!!!

Trillingmamman

1 oktober 2011 16:24

Åh tack Madde :-).

Ja dörren står öppen ifall du skulle ha vägarna förbi. Åtminstone så hinner inte brevbäraren smaska i sig godsakerna :-))).

Får skicka på nytt ;-). Ha en underbar helg!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

farmor

1 oktober 2011 12:40

Tack själv Eva! Jag är också oerhört tacksam över att du och Tomas kommer så bra överens.

Många kramar till er alla!

Trillingmamman

1 oktober 2011 16:25

Jag med :-))).

Ha en riktigt underbar helg på er alla!!

Kramar Eva med familj

 
Ingen bild

Linn

1 oktober 2011 17:35

Hej mamma,hur mår du? jag mår bra. varför skulle ni ta min favoriträtt?

mvh
Linn

Trillingmamman

1 oktober 2011 18:13

Hallå stumpan!

Det finns kvar både kött och potatisgratäng till dig i morgon :-). Sparar undan lite. Må så gott så länge...

Kramar mamma

 
Ingen bild

Eva N

1 oktober 2011 17:57

Härligt att det är jubel! :-)
Det är så härligt att läsa att du har en bra relation med Linns pappa & farmor! Allt blir ju mycket smidigare då!
Så gott lät det med nybakade bullar, har du gjort jitterbuggare nåt mer då? ;-) Ha en fin kväll! :-) Kram

Trillingmamman

1 oktober 2011 18:30

HA HA HA.. inga mera jitterbuggare ;-). Dom blev allt annat än snygga så jag har lagt dem på hyllan :-). Mest bullar, småkakor och bröd. Då vet jag att jag sällan misslyckas i alla fall.

Ha en superhelg!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards