Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Trillingmamman - 3 oktober 2011 10:14

Ett år har gått sen vi flyttade hit. Herregud vad har tiden tagit vägen? Blickar man tillbaka så har mycket hänt under detta år med. Mest positiva saker givetvis. Visst finns det en och annan svacka och motgångar som passerat vår väg. Ingenting man inte kan skaka av sig dock, tack och lov. Ett underbart år!

Och innan man vet ordet av så är det snart jul och ännu ett nytt år framför oss. Och ny familjemedlem också. Mycket att se fram mot just nu känns det som. Och lite kär på nytt!


Längtar som bara den tills på onsdag. Får då ett kärt besök av Mia med familj även om det bara är under dagen. Snart så är dom här på "heltid" också. Det händer verkligen saker båda denna månad och nästa.


Idag hade jag först tänkt ta mig till öppna förskolan. Men mitt bäcken satte stopp för det. Trist. Vet att det inte är för alltid och jämt det är så här. Jag är också så van att röra på mig hela tiden och när detta händer så blir man lite "kinkig". Hur ska man säga till en speedad duracellkanin att ta det lugnt?

Nu har jag en ganska lindrig foglossning enligt mig, även om det känns som jag skall spricka itu vissa gånger. Kan i alla fall gå även om det inte går så fort. Bältet hjälper till mycket också. Visserligen så botar den inte helt men hjälper... absolut.


Hur som helst så får det bli en lugn dag idag. Inget kommer att planeras. Barnen och vi ska givetvis gå ut en stund, ser faktiskt solen komma fram lite med. Ikväll ska jag nog passa på att mysa med Linn när barnen har somnat. Det var ett tag sen. En liten tjejkväll.


Nu vankas det snart lunch också. Barnen är lite smått rastlösa och lite bränder har släckts mellan varven. Med andra ord, dags att sluta.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards