Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Trillingmamman - 6 oktober 2011 15:51

Den frågan ställde jag mig själv och maken idag, vad skulle vi göra om vi vann pengar? Om man nu fick möjligheten att delta i en tävling med chans att vinna 50000 kr, vad skulle man göra då? Spontant så sa jag bara rätt ut -resa med hela familjen såklart!


Men om man tänker till lite så kommer man inte så långt med 50000 kr för vår del. Eftersom vi är så många. Och sen så finns det i nuläget annat som behövs prioriteras mer. Och jag pratar då om en bil. Vi skulle verkligen behöva en bil, eller buss rättare sagt som tar allihopa i familjen samtidigt. Det vore rena drömmen för oss. Och vi är nästan där då maken håller på att ta busskort faktiskt. Bara fordonet som saknas.Och har man fordonet så kan man alltid resa runt allihopa i den, ellerhur!


Rätt var det är så kommer det en tävling mitt framför ögonen på en. Inte så svårt att delta heller. Så handen på hjärtat, vad skulle du göra om du fick chansen att vinna 50000 kr?


Jag kunde inte låta bli att skicka in mitt bidrag förstås, drömmen om en buss.




Och självklart så tycker jag att det är favoritbidraget också. Vill ni inte delta själva så kan ni alltid hjälpa till med en röst. Vem vet, kanske bussen kommer snart?



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 6 oktober 2011 08:05

Borde och måste är inte samma sak. Saker jag "borde" göra hamnar inte på min topplista medan "måsten" går före helt klart. Ibland får man tillfällen då "borde" kan utföras, som idag. Men då glömde jag hjärnan för en stund. Skulle kunna ta blodproverna som inte hanns med sist, fast på fastande mage som jag kom på efter en avslutad brakfrukost. Gick inte med andra ord. Alltså så hamnar den åter igen på en "borde"-lista och vem vet när den blir av nästa gång. Suck!

"Måste" för mig idag var matsäck till Linn som jag halvt som halvt stressade ihjäl mig för att göra. Och sen kommer hon i sista sekund och säger att det är uppskjutet till nästa vecka i stället. Vart lite mindre glad då jag önskar att detta kom fram igår. Men, det är fortfarande ett "måste" och antecknas i kalendern på nytt. Givetvis samma dag som ett annat besök som "måste" utföras. Så nu "måste" jag lösa den logistiken också. Ett nytt "måste" och "borde" hamnar längre bak på listan. Nu önskar jag att jag kunde klona mig själv lite.


Igår var en helt fantastiskt dag på alla sätt och vis. Fick träffa Mia med familj även om det bara var korta stunder. De hade lite ärenden att göra vilket var därför de var här. Underbart är kort som de säger. Kommer få träffa dem massor snart ändå så jag hänger inte läpp för det. Nu har nedräkningen börjat på allvar. Snart november.


Hade tänkt ta grabbarna till parken idag och hoppas på uppehåll för den saken skull. Tänkte träffa Cilla. Men får nog ringa henne lite angående ett nytt ställe eller kanske bara ta på extra regnkläder. Det löser sig säkert.

Först kaffe förstås och sitta en liten stund. Natten var inte så rolig. Gabriel vaknade stup i kvarten från 02.00 och det var allt från kissa, ont i benet, allmänt gnäll, törstig, kunde inte sova, nappen, knölig kudde osv. Listan kan göras lång. Så när allvaret satte igång ordentligt i morse så visste jag knappt vart jag var. Trött så in i norden. Men det tillståndet har jag befunit mig i många gånger så jag vet att det går och överleva dagen. Nu var det faktiskt så att det inte bara var Gabriel utan ett par trillingar bökade också. Så sömnen saknas lite. Känns lite som en dimma och jag vet inte riktigt vart jag befinner mig.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards