Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Trillingmamman - 8 oktober 2011 19:17

Ja ännu en dag i gott sällskap och på lite nya äventyr. Morgonen började tidigt för min del. Blev upphämtad av Cilla och vi begav oss till Tibro. Ännu en klädbytardag av större variant, och det fanns massor även denna gång. Plånboken tillät dock inte lika mycket som jag skulle vilja fynda. Men lite behövdes till grabbarna som växer så det knakar. Visserligen så ärver de utav Gabriel en hel del, men jag har ju tre till under honom. Så det måste kompleteras lite. Och då passar det med plagg som kostar 10 kr styck eller lite mer. Och jag fick dessutom väldigt mycket märkeskläder också vilket var en bonus.




Gabriel i sin nya tröja och byxor. Och med pinnar såklart som är en favorit hos honom just nu.




Lucas i sina nya kläder.




Alexander...




.... och Isac såklart. Även dom i nya byxor och tröjor.


Nöjd var jag. Även om killarna inte förstod så mycket. Fick även två kassar med kläder och lite leksaker av Kerra, TACK så hjärtligt! Och grannen kom sen också med en kasse skor. Jisses, det var rena rama julafton! Så tacksam är jag, TACK ännu en gång! Och underbar hjälp av Cilla också givetvis...


  


Linn och Julie fick inte så mycket denna gång. Men de verkade inte så ledsna för det.




Julie verkade så nöjd så i vagnen.




Även Linn var på bra humör. Fast med fokus på kalaset som hon skulle till på kvällen förstås. Och hon skulle dessutom sova över hos sin kompis. Blir säkert roligt! Fnittrande tjejer halva natten. 


Thomas har börjat reparera den stora bilen och förhoppningsvis så blir den klar till helgen eller efter, det beror på. Som det är nu så står vi helt utan fungerande bil.




Ja så här kan det se ut. Lite delar på backen gör ju inte att bilen rullar direkt. Men är nödvändigt dessvärre tills den nya sitter på plats.


Ja efter den här dagen så känner jag mig allt annat än pigg. Fötterna värker och är svullna, huvudet håller på att sprängas och jag är så törstig. En rolig lördag med andra ord. Så nu ska jag rå om mig själv lite.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva       


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards