Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Trillingmamman - 11 oktober 2011 17:47

Jag har en liten förkärlek för saker som sticker ut lite. Ibland kan jag hitta en del som verkligen tilltalar mig. Det kan vara kläder, skor eller väskor. Som den här till exempel.





Rakt ut så kan jag säga att det är den helt klart häftigaste skötväskan jag sett. Man kan hitta den på www.elisebags.se. Det finns även andra väskor med attityd på den sidan, klart värt att kika in.


Jag har också erbjudande till er som är intresserade. Att få köpa en valfri väska till kraftigt nedsatt pris, endast 2999 kr. Rabattkod kan ni få om ni mailar mig på eva.silverlantz@gmail.com.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 11 oktober 2011 11:28

En sak har jag lärt mig, att som flerbarnsförälder och speciellt med så många barn som vi har så får man inte klaga allt för högt i alla situationer. Hur många gånger har man inte hört -Du har själv försatt dig i den situationen.


Ja, det har jag. Men det har dessa personer med ett barn också. Som oftast får en klapp på axeln och med orden -stackars dig, du måste haft en jobbig natt. Men man är ju inte mer trött bara för att man har fler barn. Ett barn kan ju faktiskt vakna flera gånger per natt också, eller? Så jag är faktiskt urless på den kommentaren.


Men idag struntar jag i det i vilket fall som helst och tar den smällen (om den kommer). Har knappt sovit en blund i natt kan jag säga. Lucas vaknade ungefär varje timme (observera, bara ett barn). Hostan tog ut sin rätt då ett flertal i denna familj är lite sjuka. Även Julie och Alexander hostar men sov faktiskt hela natten. Isac vaknade till på morgonen och tyckte det var dags att väcka alla med ett illvrål. Om man nu kallar före 06.00 för morgon. Tio minuter till för att dra sig lite och sen var det bara att gå upp och inse att man inte skulle få sova längre. Det har varit noll sammanhängande sömn. Kaffe gjorde i alla fall ingen verkan på mig även om jag försökte tappert att ta det starkaste som fanns här hemma. Är som sagt sjukt trött. Inte sur, inte grinig utan bara trött.


Men det gör inget för barnen är ändå snälla fast de också är trötta. Jag kan sova ikväll sen, tidigt, vilket jag lär göra också. Och håller jag de små vakna fram till fem så har jag en ännu tidigare kväll också. Av egen erfarenhet så somnar de däckade efter en sån här natt och dag.


Ut ska vi i alla fall en sväng i solskenet. Först koka ihop en lätt lunch. För det har man lärt sig att när energin tar slut så kommer det dåliga humöret fram. Och det vill jag med all säkerhet försöka undvika idag. Så det blir barnens favoritmåltider idag utan tvekan. Men är också det lättaste att tillaga i det här fallet.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards