Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

När man bestämt sig

Av Trillingmamman - 16 oktober 2011 18:37

Ibland kan det gå från den ena dagen till den andra. Att ta ett beslut och sen bestämma sig för det. Han har gjort det förr och gör en favorit i repris. Talar om ingen mindre än Gabriel. Först bestämde han sig för att sluta med blöjorna, från den ena dagen till den andra. Och det har ju fungerat klockrent nu den senaste tiden. Några olyckor i början bara. Den här gången så tyckte han att han var stor nog och skulle sluta med stödhjulen på cykeln. Bara så där.


Och det var i stort sett bara för honom att cykla iväg utan att någon höll fast honom. Det behövdes verkligen inte.



Så här kan det se ut när man precis har lärt sig cykla utan stödhjul. Han är inte direkt rädd heller.


Annars har det i stort sett varit en lugn dag. Inte gjort mycket eller många knop. Har varit befriad från matlagningen hela helgen och det var riktigt lyxigt. Maken bjöd på sina konster i köket och gott blev det också. Dessutom så har jag fått två sovmorgon på rad, både lördag och söndag. Tyvärr så är jag inte piggare men skönt var det och jag är tacksam för det ändå.


Barnen är rena, jag har badat och ska nu lägga mig på spikmattan. Den lockar helt klart.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


 
 
Ingen bild

Eva N

16 oktober 2011 19:23

Oj vilken fart........ Inte direkt rädd nej :-)
Kul att han bara bestämmer sig för saker och att han fixar det då.
Kram

Trillingmamman

18 oktober 2011 17:32

Ja gud ja..... Han är en liten "blådåre" den mannen :-).

Kram kram

 
Mary

Mary

16 oktober 2011 19:30

Vilken duktig kille han är Gabriel. Den där beslutsamheten kan han få mycket nytta av i framtiden.
Vill passa på och tacka för att du lade ut receptet på lasangen provade den ikväll och det blev mycket gott. Fast vi är bara två så blev en hel del över. Men räknade lite smått med det då ni är så många så nu har jag massa goda matlådor till frysen och kommande jobbdagar:)

http://justinlife.bloggplatsen.se

Trillingmamman

18 oktober 2011 17:35

Ja den beslutsamheten har han alltid haft och jag hoppas att han även fortsätter och ha den. För precis som du säger så kommer han ha stor nytta av det i framtiden.

Vad kul att lasagnen smakade :-). Här hemma så har de beställt den en gång till så jag får nog ställa mig i morgon snällt ;-).

Ha en superkväll!

Kramar Eva

 
Mia

Mia

16 oktober 2011 20:42

Men wow, vad duktig han är.. Och vilken fart !!!!!

Din man är så otroligt gullig.. härligt att få bli lite ompysslad.. :)

Kramar i massor.. 12 dagar kvar.....

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

18 oktober 2011 17:38

Gabriel i ett nötskal, eller vad säger vi?!

Snart så Mia.. snart så... då ska jag inte bara terrorisera dig med telefonsamtal utan även besök ;-).

Min make är ganska så bra ibland har jag upptäckt.

Ha en superduper kväll och största kramen

 
Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

17 oktober 2011 08:24

jag har just nu en tävling i min blogg där man kan vinna en valfri frottéprodukt i hög kvalité från thira.se :

http://caroliinea.bloggplatsen.se/2011/10/06/6386493-tavla-om-en-valfri-frottprodukt-ifran-thirase/

Var gärna med du också! :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Trillingmamman

18 oktober 2011 17:38

Hej!

Vad trevligt, ska kika in när jag får tid!

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

 
MissNotSoNice;-P

MissNotSoNice;-P

17 oktober 2011 13:48

Shiiiit ja,vilken speed han har uppe!!! :-D Man blir ju nästan så man vill hojta till att "Ta d lugnt grabben!"..Men han ser verkligen ut att gilla det där med att köra utan stöd,för att inte snacka om farten..Hade man hunnit se hans ansikts uttryck,hade nog smilet gått från ena örat till d andra..Skönt med sovmorron och väldigt najjs med en make som kockar...HAVE A LOVELY DAY MissSuperDuperMum! kRaMkRaM <3

http://www.missnotsonice.bloggplatsen.se

Trillingmamman

18 oktober 2011 17:41

HAHAHA.. ja du han såg nog ut som Jokern i Batman lite när han kom farande ;-).

Är inte så orolig så även om det stundtals kan vara lite våghalsigt. Men de fixar det mesta, i alla fall Gabriel. Han är en hård kille som spottar i nävarna ifall han misslyckas.

Och du, ha en superkväll!!!

Kramar!!

 
Ingen bild

Kerra

17 oktober 2011 18:22

Vad duktig han är och modig. Så roligt när det kommer perioder och man märker barnen blir större, blöjfria och sen cykla utan stödhjul. Milstolpar man betar av :) Filippa har inte ens ngn cykel ännu, känns onödigt att köpa en här då vi inte har så mycket att cyckla på mer än massa grus osv, tänkte köpa eller önska en till henne när hon fyller 4 i januari, som hon kan ha till våren sen och hoppas på det bästa man flyttar in till stan, då blir det andra bullar :) Nu blir det soft vid tv:n Filippa tittar på film och lär somna tidigt idag. Terese ska ta över datorn nu, ha en underbar kväll. Ses imorrn kram.

Trillingmamman

18 oktober 2011 17:44

Trycker på "gilla"-knappen :-). Hoppas ni får en lägenhet här i stan också. Ska hålla tummarna för det.

Tack för idag och ha en superkväll nu!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Cilla

18 oktober 2011 20:14

Shit det va inte dåligt!! Va duktig han e!! Bestämmer sig verkligen för en sak o sen fixar det galant!!! Duktiga Gabriel :)

Trillingmamman

19 oktober 2011 09:17

Gabriel i ett nötskal... :-). Syns i morgon gumman. Vill ni ha frukost här???

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards