Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Trillingmamman - 21 oktober 2011 21:02

Ett litet paket kom idag ända från USA. Efterlängtad av mig och barnen.




Det var inte så litet. För det innehöll ganska så mycket.




Inte mindre än fem par vinterskor till barnen. 




Trillingarna fick samma modell, färg och storlek.




Gabriel får ett par rejäla skor han med.




Tänk att jag också hittade miniatyrskor till Julie också.


Har Linn kvar att beställa till med. Hon har fått välja ut skor själv eftersom hon är så pass stor. Kravet jag hade var dock att de skulle tåla vinterväder. Så snart kommer alla att vara varma om fötterna även denna säsong. 


Nu blir det filmkväll för oss vuxna. Alla barnen sover gott i sina sängar. Ha en underbar fredag!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva     


Av Trillingmamman - 21 oktober 2011 09:37

Det händer lite roliga saker just nu. Bland annat så väntar jag ett paket som ska komma idag. Är som ett barn på julafton just nu, ögonen glittrar. Mest är det till barnen eftersom det vankas vinter här i Skövde. Is i morse och minusgrader kräver lite saker att inhandla.


Sen ska jag tydligen göra ett ultraljud till i vecka 32. Härligt, ska kika lite extra på vem det är som gömmer sig där inne. De har tydligen glömt att notera moderkakans placering vilket är ganska viktigt och veta vid kejsarsnitt.


Och det vankas kalas här också snart. Linn fyller år snart så jag och hon planerar i smyg lite till vad som komma skall. Några detaljer som behöver kollas upp. Datum, plats och antalet. Roligt är det i alla fall.


Hade besök av Cilla igår också som hjälpte mig så fint att passa barnen medan jag och Linn besökte tandläkaren. TACK Cilla för hjälpen! Sen blev hon kvar över lunchen också vilket var mycket trevligt. Dagen gick allt för fort tyckte jag och kvällen kom innan man ens hann blinka. Fick ganska mycket gjort ändå på eftermiddagen både vad det gällde tvätt och städning. Vilket behövdes.

Som jag skrev tidigare så hade jag ett mindre strömavbrott bara i vårt hus. Och det var tydligen torktumlaren som orsakade detta och det behövdes en titt av vaktmästarna och elektrikern. Som också konstaterade detta. Fukten som blir i tvättrummet när den är igång, och speciellt hemma hos oss där den går flera gånger om dagen, utlöser tydligen jordfelsbrytaren. Överhettningsskyddet i torktumlaren gjorde att den inte fungerade på ett tag och jag i sin tur trodde att den var trasig. Tvätten väntade så snällt så det var bara att ta tag i det igen när allt hade kontrollerats. Så igår stog jag där.


Solen skiner idag så det blir garanterat att vi går ut. Thomas slutar också tidigare vilket är skönt. Har ett par ärenden att göra på stan med så han kan passa på att mysa med barnen då. Bland annat så ska jag besöka föräkringskassan. Och kanske en liten shoppingtur på det också. Får se vad tiden, orken och lusten säger.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards