Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Lite överraskningar

Av Trillingmamman - 21 oktober 2011 09:37

Det händer lite roliga saker just nu. Bland annat så väntar jag ett paket som ska komma idag. Är som ett barn på julafton just nu, ögonen glittrar. Mest är det till barnen eftersom det vankas vinter här i Skövde. Is i morse och minusgrader kräver lite saker att inhandla.


Sen ska jag tydligen göra ett ultraljud till i vecka 32. Härligt, ska kika lite extra på vem det är som gömmer sig där inne. De har tydligen glömt att notera moderkakans placering vilket är ganska viktigt och veta vid kejsarsnitt.


Och det vankas kalas här också snart. Linn fyller år snart så jag och hon planerar i smyg lite till vad som komma skall. Några detaljer som behöver kollas upp. Datum, plats och antalet. Roligt är det i alla fall.


Hade besök av Cilla igår också som hjälpte mig så fint att passa barnen medan jag och Linn besökte tandläkaren. TACK Cilla för hjälpen! Sen blev hon kvar över lunchen också vilket var mycket trevligt. Dagen gick allt för fort tyckte jag och kvällen kom innan man ens hann blinka. Fick ganska mycket gjort ändå på eftermiddagen både vad det gällde tvätt och städning. Vilket behövdes.

Som jag skrev tidigare så hade jag ett mindre strömavbrott bara i vårt hus. Och det var tydligen torktumlaren som orsakade detta och det behövdes en titt av vaktmästarna och elektrikern. Som också konstaterade detta. Fukten som blir i tvättrummet när den är igång, och speciellt hemma hos oss där den går flera gånger om dagen, utlöser tydligen jordfelsbrytaren. Överhettningsskyddet i torktumlaren gjorde att den inte fungerade på ett tag och jag i sin tur trodde att den var trasig. Tvätten väntade så snällt så det var bara att ta tag i det igen när allt hade kontrollerats. Så igår stog jag där.


Solen skiner idag så det blir garanterat att vi går ut. Thomas slutar också tidigare vilket är skönt. Har ett par ärenden att göra på stan med så han kan passa på att mysa med barnen då. Bland annat så ska jag besöka föräkringskassan. Och kanske en liten shoppingtur på det också. Får se vad tiden, orken och lusten säger.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

21 oktober 2011 10:12

Önskar dig å din familj en UNDERBAR helg!!!

Kramar i massor

Trillingmamman

21 oktober 2011 20:39

Ååååh tack detsamma

 
Ingen bild

Eva N

21 oktober 2011 11:56

Mysigt att planera kalas :-)
Önskar er alla en härlig helg! :-)
Kram

Trillingmamman

21 oktober 2011 20:41

Tack Eva!!

Ja det är mysigt och planera lite :-). Hoppas ni får en fin helg.

Kramar Eva

 
Ingen bild

lena

21 oktober 2011 22:21

LÄste om ditt blodvärde, jag mådde oxå dåligt och lågt blodvärde. Pratade med barnmorskan och då kom det fram att jag tog mina järntab med mjölk. Och det får man inte för det tar ut varandra. Vad sväljer du dina med?..Lycka till Lena

Trillingmamman

22 oktober 2011 08:38

Hej!

Tar dom inte med mjölk utan juice. Tyvärr så har jag provat alla varianter och det hjälper inte hur jag än gör. Nu är det min femte graviditet dessutom och tipsen och trixen börjar ta slut för länge sen. Nu kör de bara samma meningar.. har du provat det och det och det och det.

Därför ska jag nu gå till vårdcentralen för att se om det är annat jag lider brist av som gör att jag har taskigt järnvärde eller inte kan ta upp järnet ordentligt. Mödravården hjälper inte riktigt till med sådant.

Tack ändå för tips :-)! Ha en underbar lördag!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards