Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Trillingmamman - 23 oktober 2011 16:10

Jag och Linn spenderade eftermiddagen igår med att göra i ordning hennes hår. Vi hade planerat att åka till Cilla och hälsa på. Så varför inte slå ihjäl lite väntetid med en locktång och bara umgås lite, mor och dotter. Trevligt var det och fin blev hon också.




Och lika trevligt var det hos Cilla också. Det var bara jag och Linn som åkte dit. Kändes underligt att inte ha barnen med eftersom man är så van att de springer runt hasorna hela tiden. Men det gjorde absolut ingenting för jag hade då mer tid för hennes barn samt att jag för en gång skull kunde prata utan att bli avbruten 35789 gånger.

Thomas fick umgås med barnen själv vilket är mysigt det också eftersom han jobbar i veckorna.


Och en grym inspiration till lunchen fick jag då när vi skulle åka hem igår såg att Cilla bakade tacopaj. Den drömde jag om hela natten och jag har aldrig känt sådant sug efter något som jag gjorde. Enkelt var det att göra och givetvis gott också. Ändrade lite i ingredienserna bara, lade till lite goda favoriter. Recept kommer givetvis inom kort.


Operation rensning pågår på nedre våningen i barnens rum just nu då Thomas inhandlat en bokhylla som leksakerna skall få plats i. Den bokhyllan kommer att stå i lilla hallen så de får mer yta i sovrummet. Så småningom kommer nyare sängar med bättre sovplatslösning att inhandlas med. Men tills vidare så får de sängarna som de har duga (inget fel på dem men jag vill bara förnya lite).


Så det blir en lättare middag nu som jag ska göra i ordning. Ingen idé efter den braklunchen att göra något mastigt till middag. Ingen kommer att vara direkt hungrig ändå misstänker jag. Bara att sätta igång innan larmet på barnen går.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards