Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Trist

Av Trillingmamman - 25 oktober 2011 08:34

Ja här händer det saker..... Inte bara bloggen som får bredare utseende. Igår åkte Thomas till vårdcentralen för smärtor i magen som han haft i ett par dagar. Han blev skickad till akuten efter det och har varit kvar på sjukhuset över natten. Han väntar på röntgen just nu som skulle ske på förmiddagen. Mer vet jag inte och jag kan bara gissa mig till vad det är som spökar.


Här hemma har det varit ganska lugnt ändå. Hade trevligt fikabesök igår av Kerra och hennes dotter. Sen blev det inte många knop gjorda på eftermiddagen. Min höft har gjort sig påmind och har värkt en hel del. Hade bältet på ganska mycket men det hjälpte tyvärr inte. Därför tog jag det lugnt. Fick vila på kvällen sen och lägga mina svullna ben högt länge. Så kroppen fick ta igen sig ordentligt. Eller ganska mycket. Ingen av barnen vaknade på natten och de sov ända till halv åtta. Rena lyxen. Linn hann ändå att äta frukost och ta sig till skolbussen utan problem. Morgonen var rent ut sagt riktigt lyxig.


Så nu sitter jag här och bara väntar på att maken ska höra av sig så att man får lite svar. Ska ta en kaffe och njuta lite.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Kerra

Kerra

25 oktober 2011 09:13

Härligt med en helnatts sömn :) Sånt gillas, Filippa somna i soffan igår medans vi kollade film. Så hon sov runt 19.30 och vakna 07.20 Underbart. Förresten kl 06.00 var de toaqbesök av henne, hon höll på att kissa i sängen hehe, tur man inte vakna av en pööl brevid sig. Har ju hänt innan menar jag. Hoppas allt går bra med Tomas och då fr svar snart. Kram till dig.

http://www.kerras.blogg.se

Trillingmamman

25 oktober 2011 19:16

Åååh du fick en sovmorgon och kväll du med :-). Och tur att hon hann ;-).. Gabriel kan vara likadan.

Ha en superkväll!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Madde

25 oktober 2011 09:21

Härligt att du kan ta det lugnt å INTE kör på ändå.....
Du är VÄRD all LYX du kan få....
Meen visst är det olika på lyx å lyx..... Vissa måste ha ut svängarna med både det ena å det andra medans andra NJUTER av bara det lilla.... Meen kan tala om att de som njuter av dvs VARDAGSLYXET är LYCKLIGARE än de som MÅSTE ha hotell spa mm mm för att ens känna av lyxet....
Ha din lyxiga morgon i minnet när det kör ihop det å NJUT av den tanken.....
Nu håller vi tummar å tår för din man....
Ha en UNDERBAR dag!!!

Kram på dig

Trillingmamman

25 oktober 2011 19:19

Hallå hallå madame :-)!

Nej jag kan ju inte göra det tempot jag är van vid och tur är väl det ;-). Kroppen säger ifrån helt enkelt.

Vardagslyxen är den bästa lyxen skulle jag vilja säga ;-). Man ska njuta av de små detaljerna här i livet, för det gör en lycklig. I alla fall för mig!

Hoppas ni alla mår bra och får en underbar kväll!! Massor med kramar från alla oss.

 
Camilla 31 år & 8 barnsmamma

Camilla 31 år & 8 barnsmamma

25 oktober 2011 10:17

Härligt med sömn,kul att du fick sova :-D..

Brukar du ha så ont i slutet av varje graviditet eller är det nytt för denna gång?

Håller tummarna för din man och att du får svar snart..

Mvh Camilla

http://minstorafamilj.se

Trillingmamman

25 oktober 2011 19:22

Sömn är ju aldrig fel, och speciellt mot slutet av graviditeten så behövs det.

Ja jag har haft foglossning varenda gång. Värst var nog med trillingarna ;-).. konstigt nog. Det går dock över ganska fort efteråt tack och lov. Bältet hjälper ganska mycket och det märks om jag inte använt den.

Ja min man har nu kommit hem och de hittade inget fel. Tyvärr så har han lika ont :-(. Men han är glad att det inte är något allvarligt. Bara att ta det lugnt nu då.

Ha en mysig kväll nu ni alla!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

25 oktober 2011 23:02

Så skönt att alla barnen sov hela natten! Vardagslyx är bra! :-)
Ser att Thomas har kommit hem igen utan att de hittat varför han har ont.... Jobbigt... Hoppas det går över fort!!
Ha det gott!
Kram :-)

Trillingmamman

26 oktober 2011 09:59

Ja ibland finns det inget svar. Han får helt enkelt vila upp sig och invänta att det går över :-(.

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards