Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Trillingmamman - 26 oktober 2011 15:04

En skitmorgon rent ut sagt och jag tänker inte gå in på detaljer. Men den kunde som sagt ha varit bättre. Men som tur är så är saker och ting inte långvariga och jag fick ur mig det jag ville ha sagt och där med sista ordet. Skönt med urladdning ibland när meningsskiljaktigheter råder. Ibland måste man uttrycka sin åsikt i det hela, vilket jag gjorde med klara besked blandat med hormoner. Och jag tror även budskapet gick hem också (förhoppningsvis). Fick en underbart fin bukett med liljor, som är min favoritblomma, av min man. Älskar dig!


Positiva besked har vi fått med. Maken är hemma sen igår från sjukhuset. De hittade ingenting men han har fortfarande ont. Så det är vila som gäller. Tur att det inte var något annat eller allvarligt ändå. Man får se det från den sidan.


Positivt besked nummer två är att han klarade skrivningen för busskortet. Grattis älskling!  


Annars har jag ordnat med en ren tvätthög som har blängt ilsket på mig ett tag. Nåja, det var i alla fall inte den skitiga delen som stirrade. Så in i garderoberna med allt var det som gällde och fortsätta tvättandet. Det går inte att hoppa över för då samlas allt på hög tyvärr.

Även försäkringskassan besökte jag för diverse intyg som skulle lämnas och hämtas. Så nu har jag bara delen skicka in till nästa instans och invänta godkänt. Pratar om vårdnadsbidraget för er som undrar. Det är lite pyssel för att göra den ansökan. Bra att det finns så möjligheten att dryga ut föräldrapenningen är ett alternativ för de som vill vara hemma med barn lite längre (och för er som tänker i andra banor så har det ingenting med att man inte vill arbeta och göra. Slut på den diskussionen).


Ikväll ska jag få min egentid, det vill säga åka och storhandla. Längtar faktiskt. Sköter planeringen av hushållets matsedel och inköenp nu mera och det fungerar alldeles utmärkt. Budgeten hålls och matsedeln är mycket bättre (förlåt älskling).

Men först ska jag laga mat till mina små bråkstakar som de har varit idag. Även Julie har visat sin sämsta sida, men där tror jag det beror på att hon håller på att bli sjuk. Eller så var hon bara extremt trött. Har lagt henne i sängen för att vila och hon somnade på stört. Inte likt henne så här sent men det var vad hon behövde. Bara att gilla läget.


Thomas är med Gabriel och handlar cykelhandskar. Den galningen behöver lite mer skydd är bara hjälm skulle jag tro. I stället för att ta emot med händerna ifall han skulle ramla så är handskar ett utmärkt skydd (har till och med jag när jag cyklar).


Nej nu väntar barnen på vaniljpannkakorna, grädde och sylt. Smaskigt värre men det var vad hela min kropp skrek efter också (kalla det cravings eller bara hungrig).




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva



Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards