Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Trillingmamman - 27 oktober 2011 19:37

Det gick bra på vårdcentralen idag. De kommer att ta proverna i morgon eftersom de skall tas före klockan tio på förmiddagen, och helst fastande. Sen tar det ytterligare ett par dagar innan man får svar. Hur som helst så kommer de att utreda ifall det är brist på B-vitamin som jag har. Ja, är det så simpelt som gör att man inte tar upp järnet så är det fantastikt i såna fall. Men vi vet inget än så det är bara att vänta på svar och se vad det visar.


Det blev också en klippning för allihopa, långhåriga som de var. Men med nya hårklippningsmaskinen så gick det fort. Fina blev de också.




Gabriel ligger i soffan så här på kvällskvisten. Och nyklippt. Han ser allt annat än pigg ut och det är precis som jag känner mig också. Men det finns ett par pigga som inte är riktigt trötta än. Snart så är det dags för sängen även för dom. Och själv ska jag lägga upp mina fötter så högt jag kan.


I morgon är det en dag med lite fart och fläkt. Samt en del att stå i också. Så vila är att rekommendera ikväll för min del. Prover på morgonen, hämta lite nycklar på eftermiddagen och sen lämna Linn vid tåget. Hon ska till sin pappa på höstlovet och ha det riktigt mysigt hoppas jag. Kan avslöja att den goa, lilla tjejen fyller år inom kort också.


Nu horisontalläge....




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 27 oktober 2011 09:21

Jag är inte snål, men jävligt ekonomisk. Tycker inte om att spendera överflöd av vår ekonomi på mat och hygien. Jag jagar lägre priser, utnyttjar rabatter och har ett vakande öga när erbjudanden dyker upp. Man kan ändå få lika bra mat för mycket mindre pris (och det duger precis lika bra). Sen kan man använda resterande pengar till att göra roliga saker för i stället. Det tycker jag är bra mycket bättre än att köpa dyr mat. Visserligen så måste man äta, tvätta sig, torka sig i rumpan och alla dom här sakerna. Så det är ett nödvändigt ont att inhandla hur man än vrider och vänder på det.Men personligen så har jag aldrig känt skillnaden på Icas eget kött eller irländskt importerat som ett exempel.

Varför jag just drar upp Ica är nog för att jag just nu är grymt missnöjd med deras smyghöjda priser på allt. Sen har Ica här inte så mycket att erbjuda tyvärr. Tycker jag svär varenda gång jag har handlat där nu mera. Så jag bojkottar allt förutom mjölk, bröd och smör som har ungefärligt samma pris.


Igår tyckte jag att jag fyndade massor. Hade mycket kuponger med mig och hittade hur mycket som helst när jag handlade. Och även affären i sig hade bra erbjudanden, köp för över två hundra kronor så får du köpa max två balar huhållspapper eller toalett rullar för 49 kr styck. Ett klipp i mina ögon! Samma med blöjor. Hade en kupong som erbjöd två paket blöjor till priset 120 kr. Och en kupong som jag fick 50 kr rabatt vid köp av två paket blöjor. Ursprungspriset är som sagt mycket billigare i dessa affärer men rabatterna gav mig som sagt fyra paket blöjor för 250 kr. Två kg ost för 39 kr kilot. Jag kan rabbla hur mycket som helst för jag är så himla glad över det jag kom över igår. Sånt gör mig på mycket gott humör.




Ca 10 kassar med mat, 4 paket blöjor, tvättmedel, diskmedel, toapapper, hushållspapper... you name it. Och långt under 3000 kr. Så man kanske ska ta och lyxa till det rejält denna månad och fira. Så här kan det i alla fall se ut när jag är och storhandlar. Och jag får dessutom göra det ifred och utan man (som lätt kan dra upp priset av onödiga begär som plötsligt dyker upp i affären). Och smygreklam i all ära men ni ser att jag INTE storhandlar på Ica.


Nu ska jag snart iväg och förmodligen ta en massa prover på vårdcentralen. Hoppas att de tar mig på allvar och gör en undersökning. Har dessutom med mig mina förlossningsjournaler som underlag ifall de vill se. Hoppas att mitt "tillstånd" går att bota. Nu har jag i alla fall gjort så mycket jag kan från min sida. Mer kan jag inte göra. Återkommer med mer senare om hur det gick. Dags att göra i ordning sig.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards