Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Trillingmamman - 28 oktober 2011 20:06

Man kan ju undra vad som händer med min kropp egentligen. Nu känns det som om man verkligen vill ha svar, svart på vitt. Eller håller jag rent ut sagt på att bli skruttig och kroppen säger upp sig totalt?


Besökte vårdcentralens laboratorium för dessa prover som läkaren ville att jag skulle ta på morgonen. Får svar nästa vecka oavsett resultat.So far, so good.

Väl hemma sen så gick det av bara farten med allt som det brukar, inga ändrade rutter i schemat. Tvätt, disk, morgonkaffet och förberedelser för lunchen med andra ord. Men då hände något. Hjärtat började rusa och det kändes konstigt i hela kroppen. Mådde egentligen inte dåligt och hade absolut inte ont, pulsen blev bara skyhög och hjärtat höll på att hoppa ur bröstkorgen. Har haft det förr och det har gått över på mindre än en timme så jag lade inte så stor vikt vi det till en början utan försökte ta det lugnt. Men det gick inte över utan rusade på ännu mera så jag fick lite panik ett tag tror jag. Hur som helst så ringde vi in för säkerhets skull. Fick snällt vänta på ambulansen eftersom jag inte var körbar och Thomas behövde passa barnen. De tog EKG i ambulansen och det trummade på i över 150 slag i minuten. Jag hade inget val än att åka in vilket kändes säkrast också.




På akuten sen så fick jag någon medicin som börjar på S. Minns inte vad den hette men den skulle i alla fall sänka min puls. Men det hände inte så mycket, slagen låg på mellan 140 och 150 i minuten. Så de bestämde sig för att ge en medicin på A, fast den skulle tas i akutrummet. Kändes direkt obehaglig att ta kan jag säga men gick över snabbt. Ett tryck och obehag i bröstkorgen. Och inget hände med pulsen, hästen trummade på där inne.


Efter två timmar på akuten blev jag till slut skickad till hjärt-IVA. Kände mig inte direkt hemma där men det var skönt att de kollade upp ordentligt ändå. Hjärtat trummade fortfarande lika snabbt och höll på så bra länge, sammanlagt 4½ timme. Ändå låg jag ner och "vilade". Av okänd anledning så slutade det helt också, tack och lov!

Läkaren var helt underbar och sa att han var inte helt nöjd med EKG:t utan ville ta sköldkörtelprov och/eller ämnesomsättningsprov. Vad det nu innebär. Prover blev tagna i alla fall och jag väntar då ännu mera svar nästa vecka. Fick i alla fall åka hem och sitter nu här och ska ta det väldigt lugnt ikväll. Som vanligt är jag ju sjukligt trött, men i dag kanske det är ännu mer solklart varför. Har ju sprungit marathon i över 4 timmar.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards