Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Trillingmamman - 1 november 2011 09:37

Igår var det bara jag, Julie och trillingarna hemma så vi hade det riktigt mysigt. Vi gjorde ingen större utflykt utan dagen flöt på i vanlig ordning. Inget speciellt alls annorlunda. Kan låta trist men också ganska skönt. Det var något lugnare på kvällen då några var borta över natten. Fick ligga och njuta i soffan själv med fjärrkontrollen och passade på att titta på mitt favoritprogram CSI. Riktigt skönt faktiskt. Somnade tidigt vilket inte är ovanligt alls. Fick sova hela natten fram till tio över sju. Och det är också lyx. En bra start på dagen.


Har absolut ingenting på schemat idag heller utan kommer nog ta det ganska så lugnt känner jag. Det skulle komma några och ordna med kabelnätet så någon måste vara hemma hela tiden i alla fall. Sen väntar jag svar på mina prover också. Fast det kan ju dröja hela veckan i och för sig.

Tvätt finns och jag är sugen på att göra en ordentlig städning igen. Känns så skönt när det är gjort. Trots mina krämpor i graviditeten så är mitt huvud fortfarande i stadiet där jag vill göra som jag brukar. Är så van med det så för mig känns det konstigt att inte kunna på samma sätt. Men graviditeten är så kort tid och inte bestående så jag vet att jag kommer tillbaka dit igen. Och jag har ingen tid att passa så jag kan städa hela dagen om jag vill. Men först kaffe.


Idag går jag in i vecka 28 med. Tiden går fort nu. Mycket rörelse i magen men det är ändå en lika lugn bebis som förra graviditeten. Ska på ett till ultraljud snart enligt vad barnmorskan på mödravården informerade mig om. Så jag undrar när den kallelsen kommer. Men det är i vecka 32 jag gör den så det är ett par veckor kvar. Väntar också på datum för snittet vilket borde komma också inom en snar framtid. Vet inte rutinerna i denna kommun. Men det löser sig. Inte orolig alls, bara nyfiken i en strut.


Nej nu är det dags att ta tag i saker och ting. Åtminstone göra sig i ordning för dagen. Morgonrocken är fortfarande på.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards