Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Lite provsvar

Av Trillingmamman - 11 november 2011 19:06

Nu är vi tillbaka i normala spår igen. Mina föräldrar åkte hem till Stockholm på förmiddagen. Mycket trevligt har det varit men jag har känt mig helt slut idag ändå. Var tvungen att vila på eftermiddagen. Tror det beror på mitt låga Hb som sagt. Vilket har sjunkit ytterligare sen sist. Fick även svar från vårdcentralen, allt är bra i alla andra värden. MEN jag har vad dom kallade tydlig järnbrist. Och det fina är att detta utlåtande har gått till läkaren på mödravården som i sin tur får ta ställning sen om något ska göras åt det. Så jag är med andra ord tillbaka på ruta ett.

Var på mödravården här om dagen och de bekräftade provtagningar som skett för ett antal veckor sen. Och åtgärden då var att jag skulle ta nya prover. Lysande. Bra att dom kollar men det hjälper knappast. är dock glad att inget annat är fel än just "bara" järnbrist. Favorit i repris med andra ord. Och inget kommer att göras. De tar nya prover vart fjärde vecka och sa att det eventuellt höjs de sista fyra veckorna. Så hjärtklappningen, yrsel, huvudvärk och tröttheten får jag helt enkelt leva med tills barnet är ute. Vilket självklart går....


Nu ska jag åter igen lägga upp fötterna, även fast jag har vilat mycket idag. Behövs ha en riktig slappardag ibland. Linn har åkt till sin pappa i helgen och jag hoppas och vet att hon har det riktigt mysigt där med. Så nu ska jag njuta!



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

12 november 2011 10:55

STYRKELS KRAM <3 <3 <3
Lider med dig meen vilken belöning du får av detta....
Säkerligen svårt att se det när det känns som värst meen lovar dig att SNART så är jag JÄTTE avundsjuk på dig när du sitter å snusar bebis =)

Ha en UNDERBAR helg med din UNDERBARA familj....
Har varit dålig på att kommentera på sistone meen läser ALLT å NJUTER av bilderna.....

Kramar i massor

Trillingmamman

13 november 2011 08:56

Precis, och det är lite så jag ser det med. Egentligen så ska jag inte klaga.

Ha en riktigt fin söndag nu!!

Kramar i massor!

 
Ingen bild

sara

12 november 2011 11:41

Rub it in bms face! De e inte så långt kvar för oss nu! Sista spurten med dansande höften, onda ryggen, huvudida värken och trötta ögat! Bit ihop, jag kämpar med dig vännen! Kram

Trillingmamman

13 november 2011 08:57

HAHAHA.. du är för rolig ;-). Ja nu biter vi ihop och kör våran anal-ys :-))).

Nu håller vi i hatten och tar det sista rycket tillsammans! Syns på måndag :-)). Klapp och kram fan ;-)).

 
Ingen bild

Elin A

14 november 2011 12:40

Spännande med graviditeten:) Funkar det inte att du tar järntabletter eller dom hjälper inte? Jag har fått äta det under mina 3 graviditeter men det har ändå inte hjälpt helt. Ha en bra vecka. Kram Elin

Trillingmamman

14 november 2011 13:44

Hej Elin!

Äter två om dagen och det är max vad jag klarar av. Tyvärr så hjälper de inte fullt ut här heller. Men bättre än inget antar jag :-(.

Ha en underbar vecka du med.

Kramar Eva

 
Ingen bild

Elin A

15 november 2011 18:26

trist att ha dåligt järnvärde för man mår ju inte så bra då. Jag tror att jag åt 3 om dagen, Niferex eller vad den hette( har glömt då sista barnet redan är 3 år). Drack även blutsaft och försökte med all den kost som det fanns järn i.
Kram till dig och klapp på magen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards