Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Trillingmamman - 14 november 2011 21:03

Tänk vad kul det är när man insprerar andra. Jag var så sjukt glad igår över mitt kap. Och som en smittsam förkylning spred den sig vidare också. Min make åkte själv till Ica Maxi idag för att kolla efter fler blöjpaket och om rabatten fanns kvar. Och det gjorde den! Men det var bara två paket kvar, som han givetvis tog. Och han frågade också en anställd om det fanns mer på lager och sa lite fint att -jag har många barn så det behövs.

Och för den fina frasen fick han rabattkuponger, hela tre stycken faktiskt, med 50 kr rabatt per paket fast av ett annat märke. Så han kom hem med fem blöjpaket till. Lika nöjd han. Och jag med för den delen. För nu har vi sammanlagt elva paket blöjor här hemma som inte kostat mycket pengar alls. Men som räcker ett tag framöver.För vissa otroligt länge men här har jag fyra blöjbarn så det går åt fortare än vad man tror. Som någon skrev så är jag en blöjgam!


Idag har annars varit en hyfsad lugn dag på alla sätt och vis. Hade en mycket trevlig sammanstrålning med ett gäng tjejer och lite fika. Mia, Cilla, Kerra och jag. Tack Cilla för det fina kortet till Linn och dess innehåll (vi ser fram mot en pysselkväll)!! Och TACK alla ni för en trevlig fika också.


Kameran fungerar inte riktigt så jag tar bilder för närvarande med min mobil. Thomas ska titta på den när han kan och har tid. Hoppas den inte är på väg att säga upp sig bara. Elektronik i detta hem verkar vara kortlivat. Eller så är kvaliteten nu för tiden riktigt kass. Hoppas i alla fall att det går att lösa utan problem. Saknar den lite. Men tänker lägga den tanken åt sidan ett tag. Ny dag med nya tag i morgon helt enkelt.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Av Trillingmamman - 14 november 2011 08:47

Det är en fröjd att gå och handla ibland. Speciellt när man har med sig sin vän. Två gravida kan inte ha tråkigt, inte vi i alla fall. Innan vi skulle hämta upp barnen igår så åkte jag och Mia till Ica Maxi en sväng. Jag skulle ha blöjor och lite annat. Och Mia, ja jag minns inte vad hon skulle ha men något kom hon hem med i alla fall. För när vi kom till blöjhyllan så var vi tvungna att gnugga ögonen lite, titta på varandra, gnugga lite till och fråga oss själva om vi verkligen såg rätt. Och det gjorde vi....




Blöjpaket ja. Men inte vilka blöjpaket som helst utan på REA. Nu kom pirayan fram i mig, och Mia också för den delen. För när det står 39,90 för valfritt paket av det märket och inget max antal så kan ni gissa vad vi gjorde. Rensade hyllan ASAP. Vi bokstavligen dammsög den. Två gravida och ett antal blöjpaket begav sig mot kassan, fnittrandes i vanlig ordning. Och nöjda var vi också över klippet kan jag säga.


Och finns erbjudandet kvar i veckan så får ni Skövdebor passa på att ta lite paket innan jag kommer igen.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards