Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Gamarna har varit i farten.. igen

Av Trillingmamman - 18 november 2011 20:15

Nu har man gjort sig (ö)känd här i Skövde. Och faktiskt inte bara jag denna gång. Mia fick den äran först då hon snällt hjälpte mig idag när hon ändå var på plats. Vad pratar jag om?! Jo, blöjgamarna har varit i farten igen.

Ett telefonsamtal mellan Mia och mig som bekräftade det låga priset fortfarande var aktuellt fick ju våra primitiva beteenden väckta till liv. Samt att hyllorna var väl påfyllda på Ica denna gång. Observera var.... Mia frågade mig hur många paket hon skulle handla åt mig och jag svarade bara kort och gott -så många du kan hantera.


Sen ringer hon igen efter en stund och säger -du ska vara glad att du inte är här och får blickarna. Herregud säger jag bara. Hon gjorde min dag. Länge sen jag skrattade så gott. Och bilden jag fick av henne var allt annat än tråkig också.



Tack för att du bjuder på det Mia! Bilden säger mig ungefär att jag ska bara veckohandla lite till vår stora familj. Störtskön bild.


Och jag åkte faktiskt senare på kvällen och handlade jag med. Dock rensade jag inte hela hyllan men inte så långt ifrån.




Tja, vad säger man. En månads blöjkonsumtion hos familjen Silverlantz. Skit på er! En välfylld hall om inte annat och blöjgamen börjar bli mätt.


Annars har jag ägnat dagen åt att komma ikapp lite med tvätten. Det behövdes kan man säga. Och jag är nöjd med den insatsen också. Lite annan grovrengöring kom i vägen med. Så nu kan jag lägga mig lungt ner och med fötterna upp. Och det är precis det jag ska göra. Några killar somnade gott i alla fall, trötta och utmattade.




Gabriel och Isac en fredagkväll.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


 
 
Ingen bild

Mamma till fyra pojkar

18 november 2011 23:38

HÄRLIGT! =)
Skicka lite blöjor hit oxo. :)) hihihhii!
Skrattar här -- ni är för roliga!

Trillingmamman

19 november 2011 11:29

HA HA HA ;-).. skickar lite vi cyberrymden :-).

Ja lite tokigheter måste man ha för sig. Nu är det mer ett normalt tillstånd hos mig och Mia.

Ha en underbar lördag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Helena

19 november 2011 01:04

Men ni är ju helt underbara. :)
Läste ditt förra inlägg om blöjshoppingen, och sen när jag gick ner på vårt Ica så hade de Euroshopperblöjor för 29.90 per paket.(vet inte om de är nå att ha) Tänkte på er direkt då. Såg er framför mig när ni kom där och köpte alla paketen. Så härlig syn det måste vara.
Stor kram från Söderhamn till dig och din blöjkompanjon. :)

Trillingmamman

19 november 2011 11:34

Ååååh har ni ännu billigare :-)))). Söderhamn nästa hahaha. Jo Euroshopperblöjorna funkar dom med. Ska ju bara bajsas och kissas i ;-)...

Ha en underbar lördag!!

Kramar i massor från Skövde

 
Sussan

Sussan

19 november 2011 07:20

Hehe vilken kul syn det skulle vart o se de andra =)
men står det inget max antal man får köpa är det ju bara o rensa hyllorna ;)
det kommer ju snart en liten bebis till =) om jag inte minns helt fel så har väl grabbarna börjat gå på pottan lite grann, så då har du snart bara 2 blöjbarn o blöjorna räcker lite längre =)
kram

http://barnena.bloggplatsen.se

Trillingmamman

19 november 2011 11:38

Hallå hallå :-)!

Nej det var ingen som sa något i kassan heller så jag roffade lika mycket som Mia. Bara blickar hahaha. Och vilken syn det måste ha varit också.

Snart har jag fem blöjbarn men tror inte att de andra är torra då. jag tränar ingen på pottan utan de får avgöra själva sen när de är redo och visar intresse. De säger till utan att man behöver träna dom :-).

Gabriel gick från den ena dagen till den andra och han var efter en månad torr helt och hållet.

Men det gör inget alls. Har ju valt att skaffa barn tätt och många så med det kommer också blöjbyten ;-).

Ha en superkväll!!

Kramar i massor.

 
Mia-blöjhandlaren

Mia-blöjhandlaren

19 november 2011 09:42

EVA !!!!!!!!!!! Vi måste till söderhamn !!!!! 29:90 paketet... WOW !!!!!!!!! när åker vi ?? kanske borde starta en blöjturne´hahahhaha

Jag kommer aldrig någonsin att glömma gårdagens handling, eller blickarna från både kunder och personal .. hahahhaha

Kram Mia

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

19 november 2011 11:42

Tjena blöjgamen 2.. ;-). Ja Söderhamn var det. Läste det. När åker vi??? Vi måste ju på turné nu när vi är kända hö hö hö.

Du jag glömmer nog inte den handlingen i första taget. HAHAHA. Fick lite blickar jag också fast jag hade mina gömda i vagnen och Isac ovanpå typ ;-). Hon i kassan skrattade bara men sa inget. Trevliga var dom och mycket hjälpsamma. Undrar hur länge rean ska pågå för du ska veta att det retar mina innersta primitiva känslor. Som snart igen kommer att bubbla upp till ytan och åter behöver tillfredsställas... gam som man är mohhahhaaaa.

Du gumman, ha en underbar lördag!!

Kramar här uppe i backen :-)).

 
Annica

Annica

19 november 2011 17:03

Hahaha!!!! Ni e ju för underbara, fasiken vad jag saknar er!!!
Kram

http://trollmorsbusungar.blogg.se

Trillingmamman

20 november 2011 11:21

Aaaaaw... detsamma dit gumman

 
Ingen bild

Eva N

19 november 2011 21:49

Hahaha, underbart :-)
Kram på dig

Trillingmamman

20 november 2011 11:29

Kram kram kram tillbaka :-)

 
Ingen bild

Helena

19 november 2011 22:41

Haha. :) Lovar att bjuda er på lunch när ni kommer förbi här på er blöjshoppingturné.
Kram

Trillingmamman

20 november 2011 11:29

HA HA HA det är en deal :-).


Kramar Eva

 
Kimsan

Kimsan

22 november 2011 23:06

Hej!
Hur är dessa blöjor, kan man jämföra med Icas egna? De som är lite som Liberos? eller är de mer som Pampers?

Mvh Kimsan med 7:an på väg :)

http://mammanochtrollungarna.blogg.se

Trillingmamman

23 november 2011 07:43

Hej Kimsan!

Tycker att blöjorna är okej. Inte som Libero eller Pampers men helt okej. Ja som Icas egna skulle jag kunna säga. Brukar köpa dom i vanliga fall :-).

Prova ett paket. Lättare att bedöma själv. Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards