Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Trillingmamman - 21 november 2011 18:57

Det började i en lägre växel idag. Hade inte bråttom någonstans kan jag säga. Även om vi hade planer över vad vi skulle göra. Men det låg efter lunchen. Både Mia och jag är ju höggravida så vi frågar alltid hur bäckenet mår först. Och det var en hyfsat bra dag för oss båda så vi tog en dejt i stora lekparken för omväxlingens skull. Två mammor och många barn och vips så var den lekparken full på en gång. Jag och Mia stod och njöt om vartannat som vi hjälpte till, det lilla vi behövde för barnen hade fullt sjå och leka utan oss. Tills mörkret började komma. Dags att bege sig hem och laga middag. Hade förberett ganska mycket så det var bara att ställa sig och steka och maten var klar på en halvtimme. Och i stort sett alla åt med god aptit, flera portioner till och med.


Nu vankas det läggdags för de små men de verkar allt annat än trötta. Vi har nu mera vanliga sängar till trillingarna och faktiskt så fungerar det bra. Just nu håller de mest på och fnittrar och skojar. Men i sovrummet i alla fall. Brukar få gå in en eller två gånger innan de somnar helt. Sen kan jag slappna av helt som alltid på kvällen. Och lär somna ovaggad jag med efter dagens friska luft.


Nu ska jag hugga i med det sista så jag och Thomas kan få njuta resten av kvällen.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards