Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Vintern lyser fortfarande med sin frånvaro

Av Trillingmamman - 23 november 2011 18:57

Ja det blev mycket datorsvammel i förra inlägget. Men jag var och är fortfarande skulle jag vilja säga grymt irriterad över det. Datorn fungerar nu klockrent och jag antar att det var det som behövdes, installera om allt det vill säga på ett mer pedagogiskt språk. Men fortfarande så kan jag inte komma åt facebook och deras support är under all kritik dessutom. Men jag ägnade inte så mycket tid åt det idag utan hade annat att göra eller roa mig med.


Ute har vi varit och det var riktigt kyligt men skönt. Fick sällskap utav grannen en stund också, trevligt. Även om det inte var fullt ös så var det tillräckligt för att hela jag skulle svullna upp. Som jag gör om jag "gör för mycket". Hemskt egentligen. Och normalt också. Har inte riktigt koll på vilken vecka jag är i men tror att det är 30 där omkring. Det var ett tag sedan jag var på besök på mödravården och det är långt kvar till nästa gång också. Törs inte tänka på vad mitt hb ligger på. Vet inte heller vad jag ska göra för att få det och stiga. Knapra på en kundvagn kanske? Näe men jag har ju varit i den här situationen förut så jag klarar ju mig tills barnet är ute. Tråkigt bara att vara så trött jämt. Kan inte ta i något alls för då flimmrar det för ögonen. Men vem fan har bråttom?


Helgen närmar sig med storsteg och man kan ju undra vart den här veckan tog vägen. Helt sjukt, snart december. Och har man börjat julhandla? Nej....

Hur många gånger har man inte varit höggravid och stått i sista sekund? Och att jag aldrig lär mig för sjutton. En dask där bak och veckans dagsedel så jag hjular ut i hallen för att komma till skott kanske vore något.


Missar min systerdotters dop vilket är lite ledsamt. Ibland blir det inte som man tänkt sig. Men jag hoppas det kommer fler tillfällen då jag kan ta mig upp. Ibland får man bita i det sura äpplet. Sänder dock min varmaste tanke och hoppas att det blir riktigt fint för henne.


Nu ska jag bara slänga upp fötterna och hoppas att bredden minskar på dom. Först ska jag krama lite busungar och hoppas att de somnar riktigt gott efter dagens utelek. Thomas ska först limma en stackars leksaksdinosaurie som fått sin svans i delar. Isac är helt till sig då hans favoritleksak är sönder, så pappa kommer till undsättning med det han har i garaget och fixar till det tills i morgon. John Blund kan komma sen utan problem.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Johanna

24 november 2011 12:38

Kan inte du lägga upp en bild på magen?!

Trillingmamman

24 november 2011 19:43

Ja det ska jag göra. Skulle ha gjort det för länge sen egentligen. Måste dock fota i dagsljus då jag endast har mobilkamera. Vanliga kameran fungerar inte. Kommer snart en bild.

Ha en underbar kväll!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards