Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Nedräkning till jul

Av Trillingmamman - 27 november 2011 20:41

Första advent redan. Pysslet kom inte igång förrän på kvällskvisten här. Dagen har varit en enda lång shoppingtur både på gott och ont. Det goda var ju att komma iväg lite. Julpyssel på IKEA och mat på Willys blev det. Turen gick hela vägen till Jönköping. Det onda är ju foglossningen. Att gå en hel dag från morgon till kväll gör inte underverk direkt. Men helt klart värt det ändå. Får vila nu helt enkelt, hoppas jag. Killarna är inte så trötta efter att ha sovit i bilen.


Det blev lite inhandlat i alla fall vilket behövdes mer än väl. Vi hade inte så mycket julpyssel hemma och saknade adventsstjärnor och ljusstakar. Nu börjar barnen bli större och tycker det är kul med pyssel. Och vi har nu mera fler fönster än vi haft tidigare (förra året julpyntade vi inte så mycket här utan mer i stugan i Småland). Fick köpa till lite på Rusta här hemma. Hittade en ljusslinga som jag fastnade för.



Nu är ju min mobilkamera helt värdelös jämfört med systemkameran. Men det får duga. Röda lampor och röd slinga. Jättefint sken. Fanns i olika färger.



Adventsstjärnor kom upp också givetvis. Även de i röd färg. 


Hittade lyktor också som jag hängde i fönstret. Barnen satte upp tomtar och det kommer nog lite mer pyssel i veckan också. Men inte mer ikväll. Mina fötter tar kål på mig och min höft dansar åt två olika håll. Jag ger upp. Men det mesta kom upp. Tänt ljus har vi också gjort i och med att det är första advent med.


Min dotter kom hem från sin pappa och med ig hade hon ett fint kort. Blev så rörd. Tyvärr gick det inte att fota så jättebra.



Hon hade skrivit så fint i det också. Min goa tjej! TACK! Blev så glad. Pratade även med mamma på telefon och även hon har inhandlat en stor kastrull till oss, tio liters. De små fyller inte så stor funktion längre hos FamiljenXL. TACK mamma och pappa! 


Nu ska jag verkligen slänga upp benen högt.




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards