Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Har storleken någon betydelse

Av Trillingmamman - 29 november 2011 20:58

Jag vet vad ni tänker och det är nog inte riktigt vad det handlar om just nu. På jakt efter julklappar som tjejerna ska ha med sig till skolan så kom vi till momentet inslagning vid en automatstation. I med pengarna, trycker på knappen.....




.. och ut kommer den här snutten papper. Som vi ska dela på två. Snopet värre att det tog slut precis just idag och när vi kom dit och verkligen behövde slå in paketen också. Ingen valuta för pengarna heller. Och absolut inte av snålhet så men shoppingturen gjorde att våra höfter inte riktigt bar oss tillbaka till Ica igen. Tyvärr så ligger inte inslagningen och självaste affären vägg i vägg, det är en liten bit och gå. Och i det här fallet så var vi närmare bilen.


Men jag har Mia att tacka för sitt tetris-tänkande. Kanske för mycket dataspel där, eller vad vet jag (förlåt mig Mia). Men hon lyckades dela pappret i två delar. Vrida och vända på pappret med en sned inslagningsmetod och det täckte båda klapparna med nöd och näppe. Men med lite tejp fungerade det alldeles utmärkt. Sen att det såg ut som... ja det är en annan historia. Det såg mer ut som barn har slagit in och inte två hysteriskt, höggravida skrattande kvinnors konstverk.


Den turen och de skrattanfallen tog på krafterna så när vi kom ut så hasade vi oss till bilen med mycket stön, oj och pustande. In i bilen efter ännu mera stönande så bestämde vi oss för en Drive thru som avslutning. Mia hade lite ärenden dit.




Ja närmare brevlådan för att posta lite brev går inte att komma utan att kliva ur bilen. Ingen av oss orkade gå dit. Bilen låg tio meter närmare så vi körde ca 50 meter för att utföra det sista momentet på vår tur. Så kan det gå för två gravida med krämpor. Vi tog helt enkelt den enklaste lösningen på det hela. Och skrattade gott gjorde vi också, sen undrade säkert folk vad vi höll på med. Och det fattades bara att vi båda skulle ringa samtidigt till karlarna och säga att vi befann oss på förlossningen för att föda. Sammandragningar av allt skrattande fick vi, dock inte smärtsamma. Sjukt kul shoppingtur som vanligt!


Och en underbar dag har det också varit. Blev en bortamatch hos Mia hela dagen. Tack för allt! Nu ska jag bokstavligen krascha i soffan.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva 


 

 
 
Mia

Mia

29 november 2011 21:42

Hahahha tårarna kommer tillbaka igen när jag läser inlägget.. Underbar dag och kväll, som vanligt med dej. :) Och när det kommer till Tetris så är det faktiskt ett utav mina favoritspel.. men inslagsknepen kommer nog efter några års arbete i en skivbutik, där julhandeln varje år krävde sitt engagemang från oss i personalen att få julklappspapper att räcka åt alla kunder. Och eftersom jag nästan bara jobbade med grabbar, så var det ju jag som fick ta på mej pysselbiten.. ahhahahhahaha Men tv-spel är min grej och därigenom så kommer det ibland lite härliga ideér :) Så nejdå, tar inte illa upp :)

NU ska jag natta bebisen i magen, sammandragningarna vill inte riktigt sluta ännu. Hahahha tack återigen för en underbar dag..

Kram Kram

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards