Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Plusgrader

Av Trillingmamman - 1 december 2011 19:49

Helt sjukt. Idag är det den första december och med mindre än en månad kvar till jul. Termometern visade över sju grader här. Dock blåste det lite, men ändå. Hade inte ens jacka när jag var ute. En varm tröja samt en tjockare munkjacka. Det räckte. Men nu är jag också höggravid så det spelade nog en stor roll i det hela. Blir varm för ingenting. Ute var vi i alla fall en stund ändå och det var trots allt riktigt skönt även fast både blåst och lättare regn kom.


Julie sov inte som hon skulle igår och det var en vaknatt kan man säga. Det slutade med att jag tog med henne ner en våning och satte på tv:n så Thomas skulle få sova (han som ska jobba). Var ganska så trött i morse men hann vila en liten stund på förmiddagen. Julie sov sin vila i över två timmar och det förstod jag mycket väl att hon skulle göra. Med tanke på natten. Sen höll hon sig vaken länge men dock inte på sitt bästa humör. Hoppas att den här natten blir bra och att alla sover som de ska. Känns som om man behöver en hel natts vila, men då sparkar väl bebisen i stället hahaha. Tänkte inte bli vaken länge idag ändå. Dumt att plåga sig själv om man är trött. Nu ligger även de andra barnen i sina sängar så det är fritt fram och ockupera soffan. Och fötterna som man knappt kan urskilja längre skriker efter högt läge.


I övrigt så har dagen varit helt okej utan större bränder att släcka. De har skött sig perfekt, lekt, pysslat, röjt ute, ätit som bara den... ja en toppendag. De gick och lade sig utan problem också, kors i taket. Linn var den sista som satt i lugn och ro och gjorde sina läxor. Själv tog jag itu med det tråkigaste som finns, att lägga in den rena tvätten i garderoberna. Har inte varit den snabbaste efter min turbotvättning att ta rätt på allt. Men nu är det gjort så en liten klapp på axeln blir det. Så jag tänker inte sitta här länge. För nu är det min och Thomas tid och han har redan intagit horisontalläge. En film blir det också med all säkerhet att både se förtexten och eftertexten om jag känner mig rätt.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards