Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Datum är nu satt

Av Trillingmamman - 13 december 2011 21:02

Nu börjar nedräkningen på allvar. Efter dagens besök på KSS så kommer de lägga kejsarsnittet mycket tidigare än jag räknat med, redan när jag är i vecka 38+1. Så det är "bara" 45 dagar kvar för min del. Och troligtvis så får jag blodtransfusion dagen innan snittet i stället för efter. Beror på vad mina prover visar under januari. Så ingen hjälp nu. Blodtrycket var lågt 100 genom 50, men okej enligt dom. Så nu är det bara att räkna ner dagarna. Lite otippat blev det att snittet kommer äga rum en fredag dessutom. Men jag antar att de har olika rutiner på olika sjukhus helt enkelt. Vet fortfarande inte vilket kön det är för de är stenhårda med att inte säga det. Så det blir en överraskning den här gången. Men det är fritt fram med gissningar. Datumet är alltså fredagen den 27:e januari.


Har spenderat nästan hela dagen hos Mia och Thomas som hjälpte mig att passa de små. Kom hem först på kvällen. Sen dess har jag hjälpt min Thomas med matförberedelser inför morgondagen. Avslutade med ett långt bad och läste min tidning som kom i brevlådan. Riktigt skönt. Och nu ska jag inget annat än att slänga upp mina stora fötter och njuta resterande timmar denna kväll.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Madde

13 december 2011 21:21

God Kväll Vännen!!!
Eller kanske God Morgon när du läser detta....
Ser framemot med spänning å få följa med på den lilla nya familjemedlemen...
Härligt å kunna börja med nedräkning.....
Hoppas du har NJUTIT till 110% av kvällen....

Kram på dig!!!

Trillingmamman

13 december 2011 21:32

Hallååå :-).. fortfarande inloggad ;-).

God kväll på dig med. Hoppas att du mår super!

Ja nu ska det bli spännande och se vad som bor där inne.

Njuter som bara den och ska njuta lite mer alldeles snart.
ha en riktigt underbar kväll du med!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

lilla jag

13 december 2011 21:25

Spännande! Nog blir det en liten dotter tror jag :)

Trillingmamman

13 december 2011 21:33

Hi hi, tror jag med. Om jag ska gå på min magkänsla och magens lilla klotform (om man nu ska tro på sånt). Om 45 dagar vet vi :-).

ha en underbar kväll och massor med kramar

 
Ingen bild

Johanna

13 december 2011 21:38

Har ni tänkt på namn i sånna fall vilka?

Trillingmamman

13 december 2011 21:56

Hej Johanna!

Ja vi har namn men inget bestämt än. Vi väljer dock att gå ut med det när barnet är fött.

Mvh Eva

 
Mia

Mia

13 december 2011 21:38

45 dagar kvar.... ååå så mysigt.... :)

Tack för idag.. :) Underbar dag och gissa om våra ungar också var helt slut.. !!!

Kram Mia

http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Trillingmamman

13 december 2011 21:57

Ooooh tack själva för att jag fick njuta :-).

I morgon 44 dagar kvar.....

Nu ska jag slockna på spikis en stund. I morgon så kommer kaffebesök tidigt.

Sov sött och ring om det är något!

Kramar kramar kramar

 
Ingen bild

Kerra

14 december 2011 05:47

Blir ju på Filippas födelsedag :) 27/1

Trillingmamman

14 december 2011 08:17

Vad kul :-))), hoppas lilltjejen blir glad för det. Så kan hon få skryta lite ;-).

Ha en superdag!! Så syns vi i morgon.

Kramar Eva

 
Nea

Nea

14 december 2011 11:33

Hej!
"Grattis" till datumet! :D

http://studentan.blogg.se

Trillingmamman

14 december 2011 14:50

Tack Nea :-).

Ha en fin kväll!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

14 december 2011 21:55

Kul att du fått datum :-) Jag väntar med spänning på att få läsa om eran nya lilla familjemedlem! :-)
Ta hand om dig :-)
Kram

Trillingmamman

15 december 2011 15:42

Ja nu kan man verkligen räkna ner :-). Känns jätteskönt. Och nu är det verkligen inte så långt kvar!!

Ha en superfin torsdag!

Kramar Eva

 
Michaela Lejonberg

Michaela Lejonberg

22 december 2011 00:39

Spännande att ni fått datum!
Det där med att inte få veta kön är de som sagt jättehårda med på KSS. Fast jag tyckte det var mysigt att inte veta, blev liksom en överraskning eller en för tidig julklapp när Walther kom för 6 år sen!

http://familjenlejonberghjorth.se/familjeblogg

Trillingmamman

25 december 2011 19:02

Ja det känns skönt att veta datum. Nedräkningen blir så mycket lättare då :-).

Nu har jag lite av varje så könet är i sig ovesäntligt, bara barnet blir frisk. Det är ju den största önskan om man säger så :-)).

Och visst blir det mer spännande.

God fortsättning på er!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards