Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Trillingmamman - 20 december 2011 10:34

Tänkte nu för en gång skull skriva lite när tiden finns. Inte för att det är stökigt värre på något vis, trots mängden barn. Men vi har det så trevligt att man "glömmer" tiden lite.

Och vilka ytor barnen har att röra sig på med här. Underbart på alla sätt och vis. Vi har blivit mer än väl varmt omhändertagna också och alla verkar trivas. Och jag tvivlar inte ett dugg på att resten av veckan samt julen kommer att bli riktigt mysig för oss alla.


I morgon tänkte jag och Mirka bege oss ut i julhandeln för att köra det sista som har med inhandling att göra. I och med att vi båda är höggravida så kommer dagen att gå i ett lugnare tempo, förutom de vardagliga sysslorna som alltid måste göras. Men vi hjälps åt så gott det går. Och trots sexton barn i huset stundtals så märks det inte alls, jag är imponerad.

På torsdag så är vi ändå tre vuxna på alla barnen och jag tror inte det kommer bli några konstigheter alls. Mirka och Peter kan ta det lugnt på sjukhuset med nya familjemdlemmen utan problem.


Nu vankas det lunch här men vi är inte full styrka hemma, mest mina små busar som far omkring. Så det finns gott om tid sen att ta det lugnt på också. Vilket vi med all säkerhet kommer att göra med.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards