Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Fyra veckor idag

Av Trillingmamman - 30 december 2011 09:23

Idag är det exakt fyra veckor kvar tills det är dags. Helt otroligt! Och jag vet att det kommer att gå himla fort. Finns en del roliga saker som är inplanerade nu i januari som annars brukar vara en seg och lång månad. Men inte för mig. Och nu menar jag inte alla sjukhusbesök för påfyllning av järn, provtagningar och mödravårdsbesök som jag ska göra.


Först ut så är det som sagt inte bara de fyra veckor kvar tills bf. Idag fyller även min storebror Daniel år. Grattis önskar alla vi här från Skövde!


 


Och i morgon är det självaste nyårsafton också. Längtar dit. Men ska ta mig igenom denna dag vilket nog kommer att gå bra känner jag. Är på mycket gott humör trots tröttheten. Och det beror på många olika anledningar med som gör att den där extra duracell-energin kommer fram. Men jag ska portionera ut den under dagen för att vara smart och orka. Städa lite inför morgondagen står på schemat och jag tar små steg i taget som sagt. Dagen är lång.


Något som har gett oss lite lyx här i huset är sovmorgon. Sen vi var hos Mirka och Peter där barnen bestämde sig för att sova länge så har det bara fortsatt. Mina barn som "normalt" vaknar någonstans mellan fem och sex sover då till åtta i stället. Och det är lyx när man är trött.


Det finns två saker som står högt på min lista som jag verkligen suktar efter. Det ena är en systemkamera, Nikon D7000. Vi är ju utan just nu vilket gör att jag inte kan ta bilder. Visst kan jag ta med mobilen men det blir inga bra bilder tyvärr. Rörliga foton blir suddiga och självaste kameran är inte den bästa, även om jag är nöjd med mobilen i sig.

Men sen är jag också sugen på en ny mobil, HTC sensation XL. Suktar efter prylar är vad jag gör just nu. Mobil är nog inte så nödvändigt även om jag önskar mig en android. Men kamera däremot, ohlalaaa. Det behövs en verkligen. Man missar så mycket med barnen märker jag. I normala fall så fotar jag varje dag och det känns konstigt att inte göra det. Bloggen blir lite tom och naken också. Ska spara gärnet nu tänkte jag så jag kan köpa mig den senare nästa höst. Tyvärr är den dyr, men det är en Nikon. Kvalitet! Ska drömma lite till bara...




Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Ingen bild

Kerra

30 december 2011 10:02

Hej där, ser också framemot nya året, mycket som händer "bara" i januari :) sambon fyller 20 i februari, träffa brudarna från kusten i feb-april allt beror på hur man hinner med. Men som sagt serframemot som dig de är en hel del som man händer och de är spännande. Vi har ju båda ngt att se framemot den 27/1 kram på dig så får vi hitta en tid för fika nästa år, hmmm nästa år de låter det. haha

Trillingmamman

30 december 2011 11:10

Ja kul :-). Visst är det roligt när det händer lite :-))).

Fyller sambon 20??? Är det inte 30? Eller var han 16 när ni fick barn ;-)?

Du vet att det är mammabloggkryssning nästa år :-). Kanske vore något, eller??

Ja den 27:e är ett fiiint datum. Då ska vi båda fira med ja må hon (eller han) leva :-D.

ja fika nästa år låter super hahahahaha.

Kramar i massor

 
Ingen bild

Lotta

30 december 2011 10:02

Det finns ju andra kameror än Nikon som är bra och till humanre priser. Här hemma så kör vi med canon och det finns 3 systemkameror här och maken suktar efter den som kommer ut i vår. Han fotar en hel del men bara på hobbynivå än så länge. Om du vill se några bilder han tagit gå in på lamemicke.se

Trillingmamman

30 december 2011 11:32

Så sant så.... tyvärr är vi båda, maken och jag, intresserade av denna kamera. Kändes mer rejäl på något sätt plus att man kunde filma i HD.
Men ska kolla runt lite mer absolut. Canon är inte fy skam märke det heller.

Var inne på din mans sida. Vad duktig han är på att fotografera. Hälsa det!!!

Ha en underbar dag!! Tack för tips...

Kramar Eva

 
Ingen bild

Kerra

30 december 2011 11:18

Men givetvis menar jag 30, måste vara jag som slant på tangenterna, haha, fan hur skulle de se ut 20 år jag 40 nä de räcker med 10 årsålderskillnad haha.

Trillingmamman

30 december 2011 11:26

... HAHAHAHA.. lammraggare ;-)....

 
Ingen bild

Johanna

30 december 2011 14:35

Vad menas med bf?

Trillingmamman

30 december 2011 15:27

Det är beräknad förlossning (bf).

Mvh Eva

 
Nea

Nea

31 december 2011 12:20

Hej!
Ååh, en systemkamera borde alla människor ha. Min bil blev påkörd och jag skulle skicka bilder på skadorna till försäkringsbolaget, med min digitalkamera syntes det knappt, men med kompisens systemkamera var det som att titta på bilen, måste nog säga att det är världens bästa uppfinning efter hjulet och lustgasen :D

Gott nytt år på er FamiljenXL!

Kram

http://studentan.blogg.se

Trillingmamman

31 december 2011 17:07

Håller med dig fullständigt! Det är det näst bästa jag ägt ;-)...

Gott nytt år på er!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards