Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Trillingmamman - 4 januari 2012 11:05

Några är lite hängiga här i huset. Förkylning har härjat sen jul och de avlöser varandra. Men inget som bekymrar mer än att de inte riktigt orkar med allt, lite mer gnäll och en massa torkande av små rinnande näsor. Men det går att råda bot på det, i alla fall idag. De fick lite pepparkakor och kolla på en film för att varva ner lite.


 


Lucas sitter koncentrerat och tittar. Knappt att han har tid att äta. Tintin är en superfilm.


 


Julie är nog den som är mest hängig just nu tror jag. Och hon ser ut så också. Hon ska snart få vila vilket hon behöver för att orka med hela dagen.


 


Isac har varit vaken med mig till och från hela natten. Vi sov i soffan för att inte störa de andra. Och han väckte mig med att jag fick torka upp det som han hade spytt. Men inget mer har kommit och jag hoppas att det bara var hostan som spökade. Magsjuka vill vi inte ha.


 


Gabriel har klarat sig fint. Men njuter av pepparkakor och film ändå.


 


Thomas med alla barnen. Bilden togs tidigare i veckan då de var på gott humör. Här tittar dom på bilder på datorn vilket alla tycker är kul. Tiderna förändras. I min ålder var det fotoalbum som gällde. Denna generation vet knappt vad det är. Vilket är synd. Men jag ska skapa några album ändå för det är kul och titta i tycker jag. Sen kanske barnen förhoppningsvis har nytta av det i framtiden. Planen är att varje barn ska få ett eget album.


Nu ska jag passa på att ta en liten vila medan jag kan. Även om första dosen är inne så innebär det inte att jag är i form på en gång till hundra procent. Men helt klart mycket bättre. Så jag lär väl hjula in till förlossningen misstänker jag.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards