Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Trillingmamman - 6 januari 2012 19:25

Vilken natt det har varit. Tror inte jag sov många minuter, i alla fall känns det som det. Tror också barnet vände på sig mitt i hela torktumleproceduren. Det var i princip omöjligt att sova. Sen vaknade man av ett gäng studsande och hungriga precis när det kändes som att NU kan jag verkligen slumra. Men jag har inte lidit så mycket av det förrän nu? Är riktigt trött.


Idag har jag haft en riktig mysdag med Mia. Och det var också lyx att bara få rå om Jule med. Resten av barnen hade Thomas med sig till badhuset med Mias man Thomas. Så vi tjejer passade på att bara ta det lugnt, prata lite och sen göra en god lunch. Och vips så hade tre timmar gått bara så där. Tiden går så himla fort när man har kul, TACK Mia för idag!


Hemma sen så blev jag befriad från kökssysslorna. Maken gjorde middag och efterrätt. Och efter dagens intagande av braklunchen, middag och efterrätt så är jag allt annat än hungrig just nu. Tror snarare att jag rullar fram. Passade också på att ta lite egentid med Isac så han och jag smög ner i ett bad tillsammans och lekte att vi bakade. Som tur var en lek för inget mer hade kommit in i min mun kan jag säga. Det var nätt och jämt att jag kunde sitta, så mätt var jag. Och ikväll så är det spikmatta och tv för hela slanten. Har ju vart förjävla duktig med tvätten så högen krymper där i takt med att järnförrådet fylls på. Duracell duracell.


Ja idag är det exakt tre veckor kvar. Tre veckor! Sen har vi en liten familjemedlem till. Undrar vem som bor där inne. Det enda jag vet just nu är att det är en mycket, mycket aktiv bebis (nattetid). Nej nu kallar soffan på mig och lite pussande av små härliga trötta barn.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards