Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Nu är det jul.... ja må han leva

Av Trillingmamman - 7 januari 2012 11:23

Lite nytta har det blivit här på morgonen tror jag. Thomas tog fram den stora rakapparaten och klippte barnen.


 


Lucas ser nu mer tam än vild ut. Han hade tofsar vid öronen som säkert skulle göra Maria Montazami grön av avund.


 


Alexander och jag har klart den kraftigaste hårväxten. Thomas fick kämpa för att ta sig igenom hans hår. Nästa gång blir det skördetröskan.


 


Isac är tacksam och klippa. Lagom och inte allt fär många virvlar eller vinklar. Tunt men mycket hår.


 


Vilken miss. Gabriel är inte klippt ännu och det krävs lite mer av hans hår med. Men det är definitivt dags. Han ser inte klok ut just nu. Nu hann inte Thomas med honom och kommer att ta honom snart med. Om inte så gör jag det.


Tvätt tvätt och åter tvätt har jag gjort denna morgon. Även en något försenad tomtenisse har gjort sitt jobb. Min tjej kommer hem på måndag med sin pappa. han ska också stanna kvar och vara med henne i skolan. Vad kul!


 


Ja Linn... det här väntar på dig. Och utöver det så finns det ytterligare en grej som är kraftigt försenad av självaste jultomten. Men den kommer. Nu kan du gissa hej vilt.¨


Sen har jag också ett kommande födelsedagsbarn innan det är dags att föda, Gabriel blir fyra år. Så lite mer planering, ett snack med leksaksfabriken och sen kan jag packa väskan till BB. Kan dock förbereda lite kläder och tvätta om inte annat. Ifall jag skulle känna mig sysslolös menar jag.


Nu ska jag ta och koka ihop någon lunch. Det kurrar lite i magen. Ska bara njuta i ett par minuter till medan jag kan.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


 
 
Kerra

Kerra

7 januari 2012 12:03

Vad härligt, vad nyfiken man är så fort man ser julklappar eller presenter haha växer aldrig ifrån det *s* kul att hennes pappa stannar och är med i skolan. Engagerad förälder e ju kanon trots avståndet. Men vet allt för många som bor i samma kommun eller annan som inte bryr sig ett smack. Förstår du längtar nu tills Linn kommer hem :)

http://www.kerras.blogg.se

Trillingmamman

7 januari 2012 14:30

Ja.. visst blir man. Barnet vaknar i en... mysigt! Kan inte skriva vad hon får eftersom hon garanterat går in här ;-).

Ja jag har inget att klaga över hennes pappa. han är med till 100%. Det skänaste är ju att man inte bråkar elelr tjafsar som 99% verkar göra nu mera... trist men sant.

Ja nu har Linn varit borta länge. Jag vet dock att hon har haft det bra. Saknar henne massor för det :-).

Ha en supereftermiddag och kväll!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

7 januari 2012 21:50

Härligt att Linn kommer hem snart, förstår att du saknar henne!
Kul att hennes pappa stannar och blir med till skolan, det måste vara väldigt värdefullt för Linn. Skönt för er alla att det är en fungerande kontakt!!
Ha det gott! :-)
Kram

 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

7 januari 2012 22:57

Hej hej
Väldigt bra grej det där med hårtrimmer,vi har kört dtet på den äldsta killen men nu vägrar han och det ska fixas med gele hehe
Robin går bra fortfarande,sen var det inga fler killa på lager..ler.tjejerna vill gå till frisör och jag kan inte klippa,bara luggar i bödfall,det blir en slant när alla ska dit..
Ha en jättebra kväll

Mvh Camilla

http://minstorafamilj.se

Trillingmamman

8 januari 2012 09:02

Ja så länge jag kan köra trimmern så är jag nöjd. Kan också klippa hår vilket kanske inte är det lättaste på en ettåring. Men på Linn fungerar det bra (än så länge). Tills dess att det inte går får man buffra upp lite pengar. Vet att det inte kommer att gå så länge till för de äldsta...

Ha det gott denna fina söndag!!

Kramar Eva

 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

7 januari 2012 22:59

Jösses nu skriver jag som en kratta oxå,men trött e jag och det är inte Sophie så snart måste vi nog prata jag och hon om hur mysig hennes säng är..
Mvh Camilla

http://minstorafamilj.se

Trillingmamman

8 januari 2012 09:04

Natt natt :-)..

Trött var jag också igår och somnade som en stock till den superdåliga filmen som vi hyrde, ett riktigt sömnpiller.

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Skapa flashcards