Trillingmamma och sjubarnsmor

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Åka pulka är inte fel

Av Trillingmamman - 8 januari 2012 14:58

En stund ute blev det trots allt och det var ganska skönt ändå. Även om min lust och ork är som bortblåst. Men nu går allt på rutin tror jag. Jobbigast är nog den stunden innan man kommer ut. För det är ju några att klä på.

Tog i alla fall ett gäng bilder på glada barn som självklart älskar snö och pulkaåkning. Det är ju därför man gör det. Även om man inte tycker om snö så ser man till barnens intressen först.


 


Julie fick börja i vagnen då Thomas hade fullt sjå att åka med trillingarna en och en tills de tröttnade.


 


Men sen så fick även hon åka med pappa. Gabriel är lite av en fartdåre och helt orädd så han skötte sig själv. Ju fortare desto bättre var hans motto idag. Och för varje högre hastighet så kommer skrattet. Han njuter verkligen av det.


 


Sen kan man undra vem som hade roligast i backen egentligen, Julie eller Thomas?


 


Lucas körde också, men mest på egen hand. Att gå upp och ner tar på krafterna. En liten paus.


 


Isac han springer ner i stället för att ta pulkan.


 


Alexander är lite som tjuren Ferdinand. Han gillar inte fart och fläkt utan står hellre och filosoferar i ett hörn. Här är han djupt försjunken i sina tankar. Nog för att han också gick upp och ner för backen men inte för att åka, utan för att putta ner pulkan.


 


Ja en härlig stund ute och sen blev det lek inomhus. Alexander och Lucas tillsammans.


 


Isac som är lite av en bror Duktig hjälper mig att sortera besticken ner i lådan medan jag röjer av i köket inför middagen.


 


Julie kan hon också men var mest på bushumör och sprang omkring.


Ska nu skära lite kalvstek och koka tänkte jag. Brukar bli gott. Hoppas alla är hungriga efter den här dagen. Ja det var lite från vår dag idag. Mest i bilder...



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva




 
 
Carola (Stolt Mamma till sju)

Carola (Stolt Mamma till sju)

8 januari 2012 18:38

Hej!
Kikar in till din fina blogg från Mirka :)
Vilken härligt levande blogg du har, med fina underbara bilder :)
Hit kommer jag defenitivt att återkomma :D
Nu är det inte långt kvar till bebis, lycka till!
KRam Carola

http://blogg.alltforforaldrar.se/mylovleykids

Trillingmamman

8 januari 2012 18:57

Hej Carola!

och tack för dina fina ord, det värmer! Och välkommen hit :-).

Och många goa barn har du också.

Ja snart utökar vi familjen här med. Det går så fort.

Får önska er en riktigt härlig söndagkväll!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Eva N

9 januari 2012 00:11

Vilka härliga bilder :-) Speciellt den på Julie & Thomas, han ser väldigt nöjd ut över att åka pulka, men det gör inte hon direkt :-)
Ha det gott!
Kram

Trillingmamman

9 januari 2012 09:34

Jag tror inte att hon gillade det direkt. Förvisso så skrek hon inte men ändå... lite med skräckblandad förtjusning. Hon fick i alla fall prova på en gång. Sen råder det ingen tvekan om att min make tycker det är kul ;-).

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

 
Ingen bild

helena

9 januari 2012 00:27

Blir bara lycklig av att se dessa underbara bilder, det är ju så att barn behöver vara ute varje dag och egentligen flera timmar. Bilden på Julie med napparna är så fin, har en stor dotter som också hade en i munnen och flera i händerna...fint att du registrerar och reflekterar över dina barns olikheter. Hoppas du hinner vila lite innan nästa bäbis kommer.

Trillingmamman

9 januari 2012 09:39

Jag håller med. Nu har det ju hänt att vi har varit inne också. Dels för att mina barn springer inte ut i ösregn direkt.... hur mycket man än försöker så protesterar dom. Sen om de är riktigt sjuka. Och tyvärr så har jag haft lite problem med nu sista tiden under graviditeten också vilket har gjort att vi inte har kunnat ta oss ut i flera timmar. Men det ska vi gottgöra när bebisen är ute.

Ja alla barn är olika och så är det :-). Det är det som är charmen också tycker jag. Tänk att från samma spermie och ägg kan det bli så helt olika personligheter och till utseende, fantastiskt!

Ja jag hinner vila. Jag prioriterar olika saker eller tillåter mig själv att göra sakerna i lugn takt. Mår jag riktigt dåligt så tar jag bara det nödvändigaste och på så sätt så behöver jag inte ta ut mig.

Ha en riktigt underbar dag!

Kramar Eva

 
Ingen bild

Helen

9 januari 2012 08:21

Vilken härlig dag Underbara vinterbilder <3 Å vad fint du beskriver barnens olika personligheter, härligt / Kram Helen i småland !

Trillingmamman

9 januari 2012 09:40

Ja det var riktigt ,mysigt trots allt.. fast jag inte gillar snö. Men man blir så glad av att se barnens glädje i det hela.

Massor med kramar och önskningar om en underbar dag!!

 
kerra

kerra

9 januari 2012 10:32

Tjenis, har fått tid till sonen och klippa sig med idag, tur precis innan skolan börjar imorrn, phuuu fina bilder. Härligt med pulkaåkning Filippa älskar det. Såg ju jättebacken vid käpplundapark, så hoppas hoppas de blir en lght där nu och vi får sålt huset...kram på er.

http://www.kerras.blogg.se

Trillingmamman

9 januari 2012 10:46

Åh fullspäckat schema hör jag det... ta dig tid att andas i januarivädret ;-).

Pulkaåkning är efterlängtad efter allt regn. Ser ut att bli lite idag också....

Har inte sett backen där än. Ska kika någon dag.
Håller tummarna för att ni nu får både lägenhet och sålt hus :-).

Ha en underbar dag!!

Kramar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trillingmamman - 29 augusti 2016 08:29


Sitter och njuter på balkongen. Det är över 20 grader. Ska verkligen njuta nu av sista dagen. Sola lite till, handla lite och bara vara. Det är så fridfullt. Saknar de små barnen och på ett sätt ska det bli skönt och komma hem till det normala ...

Av Trillingmamman - 26 augusti 2016 19:32

Ja det blev semester i år, kanske inte flera veckor men ack så skönt. Det bar i alla fall mot varmare breddgrader. Hej igen Zakynthos. Tredje gången jag är här. Älskar detta ställe, så fridfullt. Tog med mig min äldsta dotter denna gång. Har bestämt...

Av Trillingmamman - 22 augusti 2016 15:54


Så kom den här dagen man sett fram mot på mycket länge. En liten minisemester med min äldsta dotter. Nu sitter vi och tar en gofika på stationen. Vi ska snart bege oss till Göteborg och Landvetter. I morgon bitti tidigt bär det av mot varmare br...

Av Trillingmamman - 12 augusti 2016 20:34

Det är nästan så jag har glömt hur det är att blogga, har inte haft tid eller lust. Det har varit många nya intryck. Kan tala om att jag klarade mig. Fick mitt legitimation och är nu sjuksköterska. Är också anställd på kliniskt basår som man nu m...

Av Trillingmamman - 22 januari 2016 21:34

Hoppsan, nu har det gått ett tag igen sen jag skrev. Inte meningen, har haft fullt upp bara. Allt flyter på kan man säga. Känner mig stark. Och glad. Det var länge sen jag kände så här faktiskt. Nu finns det många orsaker till varför men en stor a...

Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards